Re: [LINUX:4177]

Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Wed, 10 Mar 1999 13:50:01 +0200 (EET)

On Wed, 10 Mar 1999, Burcin Ozer wrote:

> windows nt lerdeki lock workstation olayinin bir benzeri linux de varmi?
>
> yapmak istedigim bizim pc lab inda akontuma girip bir yere ftp cekip
> ordan 100 mb lik dosyayi indirmek
>
> burdaki pc lerde os NT 4.0 ,ftp yi baslatiyorsunuz ve lock nt deyip
> isinize gidiyorsunuz bi kac saat sonra harddiske indirmis oluyorsunuz

eGer ftp ise sorun ftp yi backgrounda atIp CIkabilirsiniz o kendisi gelir.
Veya wget CalIStIrIp komut satIrInIn sonuna & iSareti koyarsanIz
background da CalISIr zaten direkt. Ama illaki ben lock yapIcam derseniz
redhat ile birlikte vlock geliyor. Onu kullanabilirsiniz diycem. Ama ftp
CalIStIrIyosanIz ve background a atmamISsanIz shell de ftp CalISIyor
demektir o zaman vlock CalISIramazsanIz. ftp yi background'a atIp
CalIStIrmanIz lazIm. Ftp yi backgrounda atInca da zaten logout
olabilirsiniz yine gerek yok vlock'a

> bunun kotu yani burdaki pc leri bir cok ogrenci kullaniyor ve benim
> onlarin odevinden ali koyma hakkim da yok
> onun icin linux de akontuma girip ftp yi baslatip sonrada su lock olayi
> gibi ama bilgisayari kilitlemeden arka planda calisacak sekilde bisiler
> yapilabilinirmi ? yani ben ders te iken o surede akontum benim icin ftp
> yapsin bole bisi var mi dir ,mumkunmudur?

En iyi yok wget veya background da ftp CalIStIrmak.
ftp de
ftp> get <dosyaismi>
dedikten sonra gelmeye baSladIktan sonra
Control+Z
bg
yaparak background'a atabilirsiniz.