Re: [LINUX:4175] WANTED

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Wed, 10 Mar 1999 12:40:54 +0200 (EET)

On Wed, 10 Mar 1999, Cagdas MUTLU wrote:

> benim bi derdim var. benim kullandığım sistemde (lidya değil) belli bir
> zamandan fazla accountları kullanmayan kullanıcıları silecek bi script'e
> ihtiyacım var. nası yazar nası kullanırım bilgisi olanların acilen yardımı
> lütfennnn
Himm Aslinda loglari inceletip (Ornegin wtmp'yi ) sac tipi programlarin
kodu ile oynayip passwd icerisinden userleri kontrol ettirir digerlerini
silersin.. Ama wtmp surekli temizleniyorsa sana daha basit bir mantik
vereyim..

Sistemin ne oldugunu bilmedigim icin Linux olarak kabul ediyorum...
Sistemin kullandigi profile dosyasina /etc/profile(Redhat ve Slackware
icin ayni doya) icerisine

----------------------------Kesiniz------------------------
if [ ! -f $HOME/.giris ]
then
touch $HOME/.giris
chmod 000 $HOME/.giris
fi
gibi satir eklersiniz..
Ondan sonra home dizini icerisinde bu dosya olmayan kullanicilari silen
programi yazarsiniz olur biter..
Silme islemi biraz tehlikeli oldugundan size Onerim $HOME/.giris
dosyasini bulmadiginiz kullanicilarinizi bir dosyaya yazmaniz..
Ona gore sonraki islemleri yapmaniz..
Yalniz soyle bir sorun var.. Silme islemi icin Onerecegim islem Oncelikle
bir sekilde yedek almaniz.. Yanlislikla diger script icinde rm -rf /home
derseniz sisteminiz icin geriye donulmesi zor yaralar acilabilir..

Bu yuzden asagidaki scripti sadece /home dizini icerisinde arama
yapip .giris dosyasi olmayanlari ekrana yazacak sekilde yaziyorum..

#!/bin/bash

for i in /home/*
do
if [ ! -f $i/.giris ]
then

echo $i " dizininde .giris dosyasi yok"

fi
done

"dizininde .giris dosyasi yok " satirini kaldirip..

Bu scriptin calismasini ornegin;
script_name >> kullanicilar

diye calistirirsaniz sisteme surekli girmeyen kullanicilarinizi
bulursunuz..
Bunlari silen algoritmalar yazmak elinizde ama guvenlik nedeni ile ben bu
konuya girmek istemiyorum..

Bu arada Bu islem, sistemi sadece telnet olarak kullanan kullanicilar icin
gecerlidir.. Ornegin bizim fakultede bunu yapmam olanaksiz cunku bazi
kullanicilar sistemi sadece mailleri icin kullaniyorlar ..
Boylede olunca pop3 onlara yetiyor.. Bu yuzden bu gibi durumlarida goz
onune almaniz sizin acinizdan iyi olur..
iyi calismalar...
dS

Not: Eger boyle bir calisma yaparsaniz nasil yaptiginizi lutfen listeye
gecin.. Boylece diger liste uyeleride bu bilgilerden yararlanabilir..