Re: [LINUX:4174] LINUX neden standard degil?

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Wed, 10 Mar 1999 12:09:53 +0200 (EET)

On Wed, 10 Mar 1999, Huseyin KOYUN wrote:

> Arkadaslar LINUX'da neden bir standard yok?
> DEVRIM SERAL sunu soyluyor:
>
> Ben RedHat 5.1 kullaniyorum, bakiyorum /etc altinda login.access diye bir
> dosya yok. Bu onemli bir konu degil mi?

Hayir o kadar da Onemli degil...
Nedeni su.. Ornegin slackware'de kontrol ve konfigurasyon dosyalari
tamamen dagilmis durumda.. Ornegin apache'nin dosyalari /var/lib/httpd
altinda (Eger surumle geleni kullaniyorsaniz) vb.. Boyle olunca bir suru
yere dalip karistirmaniz gerekiyor..

Redhatin Onceleri Cok sevmedigim ama alisinca cok sevdigim bir Ozelligi
/etc/ altina cogu Unix turevlerinde oldugu gibi ayar dosyalarini
toplamasi.. Yani oturup bir suru yer arastirmaniza gerek yok..
Redhatta tum konfig dosyalari /etc/ altindadir..

Isminin farkli olmasi bazen sorunlar getirmektedir .. Ama en azindan /etc
altinda dosyalarinin varligini bilmeniz bile sizin onu bulmaniza yardimci
olabilir..

Bu arada RedHat Surumu PAM kullandigi icin bazi dosyalarini Ozellestirmis
durumda ... Bunlarin hangileri oldugunu RedHat Installation Guide da
rahatca bulabilirsiniz.. Bu arada benim hem Redhat hemde Slackware
kullanmam bazen avantajli bazende dezavantajli oluyor.. Nedenide o anda
oturdugum sistemdeki dosyalara bakip cevap vermem..;)
Tabii ki insanlar hata yapabilir..:p

Bu arada login.access dosyasinin Redhattaki karsiligi
/etc/security/access.conf
Ona bakip duzenleyebilirsiniz..

> Ya da soyle bir calisma yapilabilir: RedHat, Slakware ve SuSe'de (Varsa
> diger linux turlerinde) hangi dosyalar denk. Yani Slakware'de
> /etc/login.access 'in RedHat'deki karsiligi login.defs (atiyorum) falan
> gibi... Boyle bir tablo falan olustursak faydali olabilir. Ya da ileri de
> bir standard saglanacak mi acaba?
Bu konuda hakkinda bisey soylenemez.. Ne kadarda standartlasma'ya
gidilmeye calisildiysada 25 yildir tam olarak duzen oturtulamadi..
Bunun da nedeni BSD ve ATT ekollerinin olmasindan dolayi..

iyi calismalar
dS