Re: [LINUX:3908] LDAP

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Thu, 4 Mar 1999 15:45:04 +0300 (MEST)

On Thu, 25 Feb 1999, imrana wrote:
> Merhaba,
> Son zamanlarda sagda solda "LDAP" harflerini sikca gormeye basladim.

> Nedir bu LDAP?
> Ne ise yarar?
> Bir iki link verebilirmisiniz?

Merhaba,
Gecikmis olmakla birlikte LDAP ile ilgili birseyler de ben yazayim
istedim...

LDAP en basit tanimi ile bir "network based registry". Dagitim bir bicimde
konfigurasyon vb. bilgileri saklayabiliyorsunuz.

Netscape Communicator kullanici tercihlerini bir LDAP sunucusu uzerine
saklayip, acilista oradan yukleyebilen ilk son-kullanici
uygulamalarindan... Bu becerisi sayesinde, kullanicilarin devamli farkli
bilgisayar sistemlerinin basina oturduklari kurumlarda her seferinde ayni
ayarlarla programlarin calismasini saglamak mumkun oluyor.

Bunun disinda ise, kurumsal sari sayfalar (telefon fihristleri) vb. gibi
uygulamalar da son derece siradan hale gelmis durumda. Yeni isletim
sistemlerinin buyuk bir bolumu, authentication islemlerini NIS'ten
yaparken oldugu gibi LDAP'den yapmayi da destekliyorlar. Bu baglamda, LDAP
ya da varisi/abisi olacak bir diger dizin sisteminin gelecekte en onemli
yazilim bilesenlerinden biri olacagini one surmek utopik olmuyor.

LDAP ile ilgili daha fazla bilgiyi www.openldap.org ve
developer.netscape.com adreslerinden ilginc bilgiler toplamak mumkun.

LDAP'nin disinda, standart halinde olmasa da (umarim yanilmiyorumdur),
MicroSoft'un ActiveDirectory ve Novell'in de Novell Directory Services
zimbirtilari mevcut. (Sanirim her ikisi de LDAP gecidi sagliyorlar)

Oldukca ilginc gelismelerin yasandigi bu alan izlenmeye deger derim...

sevgiler, selamlar,
Burak DAYIOGLU
Ag ve Sistem Destek Grubu,
Hacettepe Universitesi
Bilgi Islem Daire Baskanligi

Tel: +90 312 2976200 - +90 312 2352500/1209
Fax: +90 312 2992088