Re: [LINUX:3845] Re: slackware or red hat

Onur T. Okyay (onurokyay@superonline.com)
Thu, 25 Feb 1999 10:10:33 +0200

Sayin Ayhan,

Bu kadar siddetli bir tepki vereceginizi dusunmezdim. Acikcasi ben 3.6yi
almaya ilk karar verdigimde Linux.org.tr adresine baktim. orada bulunan
Slackware 3.6 degil 3.5 idi. linux.org.tr disinda nereden Linux temin
edebilirim diye kendi okulumun (Uludag Unv) bilgi isleminde calisan
kisilere sordugumda bana sadece ODTU'nun ftp adresinde bulabilecegimi
soylediler. (ftp.metu.......) fakat orada da soyle bir sorun var oda ev
kullanicisi odtunun ftp serverina baglanamiyor. Doamin name gibi bisey
istiyordu yanlis hatirlamiyorsam. Bunun uzerine tekrar kendi okulumla
baglantiya gectim ve abna baska bir yerde Linux bulamayacagimi soylediler.
Bende Linux.org.tr adresinden Linux temin bolumune bakip orada yazili olan
yerlerin bir coguna telefon actim. Amacim ekran kartimi slackware 3.5 te
tanitamadigim icin (cunku acemi oldugumu soylemistim) 3.6yi almakti (cunku
icinde 3.3.3.1in gelecegini dusunmustum, yanilmisim). Aradigim yerler
slackware3.6'nin mart basinda gelecegini soylediler. Ucretsiz olan bir
isletim sistemini, sadece ogrenmek istedigim icin belli bir ucret karsiligi
dahi almaya raziydim anlayacaginiz. Aldigim olumsuz cevaplar sonucunda
evden modem araciligi ile baglanarak 3 gun gibi bir surede 3.6 yi ve xfree
3.3.3.1'i indirdim.
Dolayisi ile SANIRIM derken bunlari kastediyordum. Sanirim tek hatam Subat
sonuna gelmis oldugumuzu farketmemis olmam (Bir yerde de Mart Basi oluyo
haliyle).

Saygilarimla,

Onur T. Okyay

Sayin Cetin,

bana linux'u zevkli bir sekilde kullnamak icin biraz okumak gerekiyor
demnissiniz ve linux.org.tr altinda bir adres vermissiniz. Adresteki
bilgiler sizin kitabinizla ayni bilgileri tasimakta. Durust olmak gerekirse
zaten Linux kurmaya karar verdigim zaman hem sizin Linux kitabinizi, hemde
Kim korkar UNIX'ten isimli sayin Can Ugur Ayfer'in kitabini temin etmistim.
Hala cozemedigim sorun tarli haldeki XFree86 3.3.3.1'i nasil kuracagim.
Daha dogrusu bunlari acip Slackware'in icindeki x directorysine kopyalasam
yeterli olurmu?
Iclerinde contrib directorysi var bunu nereye koymaliyim.....
Yada hepsini tek bir directorye kopyalayip (actiktan sonra) bir komut mu
girmeliyim? Eski dos'ta ki gibi setup yada install gibi bisey.....

Saygilarimla,

Onur T. Okyay