Re: [LINUX:3189] Diskete Lilo yazdirma...

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 11 Jan 1999 14:12:33 +0200 (EET)

On Mon, 11 Jan 1999, Savas Irez wrote:

> Merhaba...
> Bir boot disketi yaratmak istiyorum...
> rawrite ile normal bir boot disket yaptim...
> bunu mount edip kendi kernel'imi uzerine kopyaladim...
> ancak lilo'yu tekrar calistiramadim..
> lilo -C lilo.conf
> diye denedigim zaman diskete bir seyler yaziyor gibi gorunuyor ancak 0x10
> hatasi verip LILO prompt'ta duruyor...
Amcamlar Soyle diyor;

0x10 "CRC error". A media error has been detected. Try booting several
times, running the map installer a second time (to put the map file at
some other physical location or to write "good data" over the bad
spot), mapping out the bad sectors/tracks and, if all else fails,
replacing the media.

Himm Boot sectorde galiba BAD sector var.. Baska disket denediniz mi?!

> bunu nasil yapiyoruz?
> amacim, uzerinde aic7880 ve RAID 5 bulunan scsi makinayi boot ve root
> disketleri ile acip linux kurmak.
> aic7880 i goren boot disketi ile acabildim makinayi...
> ancak scsi diskleri goremedim...
> acaba yanlis yere mi baktim ?
> yani /dev/sda bizim scsi diskimiz degil miydi ?
Himm Sanirim raid 5 iCin ayri bir kernel derlemeniz gerekecek..
Ozel parametreler gerekiyordu galiba.. Root-RAID-HOWTO bayagi genis bir
sekilde anlatiyordu.. Isterseniz kerneli Sizin sisteminize gOre derleyip
(Ornegin Raid 5 ve aic7880) destekleyecek sekilde boot diskete koyup
acin..
Bu arada /dev/sda SCSI diski olacak diye bir kaide yok.. Cunku bildiGim
kadariyla SCSI diskler farkli ID'ler tasiyorlar ve farkli portlara
yerlesebilirler.. yani illede /dev/sda olacak diye bisey yok.. Sanirim onu
SCSI Biostan deGistirebilirsiniz..
iyi Calismalar..
dS