Re: [LINUX:3006] CGI

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 4 Jan 1999 14:17:30 +0200 (EET)

On Mon, 4 Jan 1999, derinkaya wrote:

> merhaba
> Slackware 3.5 uzerine Apache 1.2 kurulu bilgisayarda CGI scriptlerle
> ilgili bir problem cikiyor. oysa kendisi ile berabe gelen test-cgi sorunsuz
> calisiyor. benim bir kitaptan yazdigim cgi'ler ise calismiyor. Erisim
> haklarini dogru olarak ayarladim. srm.conf dosyalasina CGI destegi vermesi
> icin asagidaki satirlari ekledim :
> "ScriptAlias /cgi-bin/ /var/lib/httpd/cgi-bin/"
> "AddHandler cgi-script .cgi"
>
> Bunlarin disinda bir ilave yapmam gerekiyor mu? Yardimci olabileceklere
> simdiden tesekkur ederim.

> [...]
Himm programlamadan kaynaklanan bir hataya benziyor..
Oncelikle tavsiye edebileceGim Su ;
1) Script hangi interpreter ile yazilmissa yol taniminin doGru olmasi
gerek.. CoGunlukla disardan gelen scriptlerde Ozellikle ilk satirda perl
interpreteri icin $ole bir satir gelir:
#!/usr/local/bin/perl
Halbuki sisteminizde (Slack 3.5) Perl /usr/bin/perl altindadir..
Sorunu iki Sekilde Cozersiniz.. Ya;
ln -s /usr/bin/perl /usr/local/bin/perl yaparak ilerdede Cikacak
sorunlari Onlersiniz.. Yada
ilk satiri;
#!/usr/bin/perl olarak deGistirirsiniz..
2) Execute yetkilerinde sorun olabilir yada filin sahibi kim.?
cgi-bin dizinindeki programlarin sahibinin herzaman web serveri Calistiran
User olmasi Onerilir.. EGer siz root olarak scripti yazmissaniz ve OrneGin
r-x------ gibi bir permisiona sahipse file Yine SAcmalayabilir.. Tabi
Birde Web serveri Calistiran Userde Onemli.. Nedeni Webserveri Calistiran
User bu scriptleri execute ediyor..
Benden bu kadar..
iyi Calismalar..
dS