[LINUX:2778] Re:

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Wed, 23 Dec 1998 16:32:02 +0200 (EET)

On Wed, 23 Dec 1998, A.Gurcan Ozturk wrote:

> Hmmmm...evet guzel bir baslangic.Peki sorulari nerden bulacagiz,liste
> arsivindan mi :) yoksa insanlara anket mi yapacagiz ?

Buraginda a$agida belirtiGi gibi hiyerar$ik yapida olabilir..
Sorulari nerden mi bulacaGiz.. Biz yaratacaGiz..;)
SonuCta sorunlarla kar$ila$an bizleriz ve nasil soru gelebileceGine karar
verebiliriz sanirim..
SOnradan dUzeltmelerle daha da ileriye gOtUrUlebilir.. Hele bir
ba$layalim..;)
Ben listedeki bazi genel sorunlari inceleyerek Cok kapsamli olmasada
4 maddeden meydana gelen soru-cevap obekleri hazirladim.. biraz Uzerinde
uGra$irsam sanirim daha iyi bir yapiya gelebilir..A$agidaki gibi birkac
soruya cevap aradim:
1. Win Modemler Linux uzerinde Calisirmi?
2. XXX Linux surumunu yuklemek istiyorum . Disk bolumlendirmesini nasil
yapmaliyim? Swap alanini ne kadar secmeliyim?
3. Linux AGP destekli anakartlarda calisiyormu? AGP ekran kartlarini
destekliyormu?
4. XXX Linux surumu kullaniyorum bunu nasil update edebilirim?

Onceden de belirttiGim gibi BuraGin gUzel.. $imdi esas mesele i$ bOlumu
yapmaya geldi...
Yani problemi ne kadar kuCuk parcalara bOlersek o kadar daha iyi olur..
Benim yukarda yaptiGim sorunlara genel bir cevap aramakti.. Ama bOyle bir
hazirlik yapilip a$aGidaki gibi hiyerar$ik dUzende dUzenleme
yapilabiliriz..
A$agida'ki iskeleti baz alirsak;

+ kurulum sorunlari
Hangi tip makinelere Linux kurabilirim?
Bolumlendirme+
Lilo+
Ag bagdastiricisi+
Ses karti+
Ekran karti+

+ sunucu sorunlari
+ sendmail ayarlari
+ dns ayarlari
+ ftp server ayarlari
+ apache ayarlari
+ samba ayarlari
+ mars-nwe ayarlari

+ kurulum sonrasi sorunlar
+ Paket yukleme sorunlari
+ Derleme sorunlari
+ Kernel sorunlari
+ Filesystem sorunlari

Benim aklima gelen bunlar .. Oncelikle iskeleti belirtsek ve gonullulere
dagitsak diyorum..:) ne dersiniz..?
iyi CAli$malar..
dS