[LINUX:2764] Re: X11 ile ilgili daha farkli bir soru..

Varol KESKIN (keskinv@astronomy.sci.ege.edu.tr)
Wed, 23 Dec 1998 11:58:14 +0200 (EET)

Serdar Gurcan wrote:

> Degerli arkadaslar. soracagim soru su
>
> mesela elimizde 100 mb lik (ya da daha kucuk) bir harddisk var ve bunun
> uzerine diyelim ki X kuracak kadar yerimiz yok, baska bir server
> uzerindeki X programina kendi PC mize kurmadan sadece bazi libleri
> kullanarak ulasmak mumkun mu? (gunumuzde boyle kucuk harddisk problemi
> kalmadi gibi gornuyorsa da ..)
>
> DiKKAT:
> X kurduktan sonra baska makinanin ekranini kendi PC mizde kullanmayi
> biliyorum da
>
> ya da ikinci bir soru da soyle olabilir. Kendi PC mi sadece serverdan boot
> [...]

Bunun icin

http://sorry.vse.cz/dimension/rdos/dxt

adresine bakmanizi oneririm. Buradan alabileceginiz bir software var.
Bunu acinca hem sunucu hem de istemci icin gereken dosyalari
buluyorsunuz. Oldukca iyi hazirlanmis ayarlarla bircok farkli
bilgisayardan NFS ile bir sunucuya ulasip X kullanmak mumkun oluyor.
Yapmaniz gereken network karti, TCP/IP, ramdisk, mouse, NFS, NFS-Root
(BOOTP/RARP), Ext2fs (varsa ses karti) seceneklerini iceren bir kernel
derlemek. Bunu da loadlin ile yuklemek. Tabii ki sunucuda gereken
tanimlamalari yaptiktan sonra. Ben bu yolla 720K kapasiteli bir disketle
bir sunucuya baglanabiliyorum.

Software ozellikleri:
* menu ile kullaniliyor
* X window kullanilabiliyor
* text tabanli telnet var
* dinamik olarak tanimli Xwin & telnet konsollari var (16 adet)
* mouse ile text konsolu & Xwin desktop cut & paste destegi
* calisma sirasinda text ekran boyutu degistirilebiliyor (80x25..132x60)
* calisma sirasinda Xwindow desktop enk derinligi degistirilebiliyor
* Network Audio System (NAS) Rplay destegi
* dil secenekleri olan menu destegi (ben turkce de ayarladim)
* calisma sirasinda istemci ayarlari otomatik olarak ayarlaniyor
* ayarlama tablosu ile IP bagimli istemci ayari
* komut satirina bagli ayarlama
* calisma sirasinda ayar degistirme
* bunlarin hepsi tum istemciler icin ortak bir R/O dizinden 3.5 MB la
halloluyor

Umarim ise yarar.
Varol Keskin
Ege University, Science Faculty,
Astronomy and Space Sciences Department,
Bornova 35100, Izmir - TURKEY
e-mail : keskinv@alpha.sci.ege.edu.tr
keskinv@astronomy.sci.ege.edu.tr