[LINUX:2605] Re: Crontab -e

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Tue, 15 Dec 1998 20:22:23 +0200 (EET)

On Tue, 15 Dec 1998, EMRE OZEN wrote:

> [...]
> cozumunuz vardir onu sorayim.
> crontab -e ile
> 30 23 * * * mail root < /var/adm/messages
> satirini ekliyorum root olarak. sonra bir iki gun gece bu saatte
> messages dosyasini bana duzenli olarak mailliyor alet. Tabi
> root home directorisinde .forward'la bunu bir novel adresine
> gonderiyorum.
> Ucuncu gun maili saat'te uc veya 4 kere etmaya basliyor gidip
> messages dosyasini bosaltiyorum. fakat ayni maili ayni tarihle icinin
> bosalmamis halini maillemeye devam ediyor. Bunun sebebi ne olabilir.?

Himm Belkide dosyanin boyu buyuduGunden Novell kabul etmiyor olabilir..
Yani sendmaildeki gibi belkide sinirlama vardir Novele bilemiyorum..
Ama Linuxta sorun olacaGini sanmiyorum..
Yinede Soyle yapin isterseniz..
/usr/local/sbin altinda sOyle bir script yaratin

----------------------Cut here ---------------------------
#!/bin/bash
killall syslogd
mail admin@novel_server_adressi < /var/adm/messages
cp /dev/null /var/adm/messages
/usr/sbin/syslogd

yalniz bu script /var/adm/messages dosyasini Once novell servere
yollamakta sonra silmektedir..
Eger illede ben silmek istemiyom orda kalsin diyorsaniz sorunun nerden
kaynaklandiGini kestiremedimGimden cevap veremeyeceGim..
Ama belki dosya fazla bUyuk geliyorsa bOyle bir sorun olabilir..
Bu arada crontab'a
30 23 * * * /usr/local/sbin/mess_gonder 1> /dev/null 2> /dev/null

koymayi ayrica;
"chmod 700 mess_gonder " yapmayi unutmayin!!!!!!
iyi Cali$malar..
dS