[LINUX:2526] Re: vi

Sait Karalar (k-sait@hitit.bimel.com.tr)
Sun, 13 Dec 1998 21:10:44 +0200 (EET)

Merhabalar,

! Size 1-2 yol onereyim...

1- vi editorunun kullanimini
man vi
ile ogrenmeyi deneyin...

2- vi editoru kullanmayin...
export VISUAL=/bin/pico [ veya
export EDITOR=/bin/pico olabilir ]
ile PICO yu default editor yapin, eminim pico biliyorsunuzdur.

3- Ingilizceniz yok, manual of vi okumaniz mumkun degil!
pico biliyor ama, vi de ogrenmek istiyorsunuz...!
O zaman isinizi gorucek bir iki sey ekliyeyim..

vi editoru icinde iken

- ESC X yaparsaniz, cursor un solundaki degeri siler...
- ekleme [insert] yapmak icin ESC i yapin
- O satirin sonuna gitmek icin SHIFT A yapin
- Ekleme [INSERT] veya her hangi baska bir konumdan kurtulmak icin sadece
ESC tusuna basin
- Yaptiklrarinizi save /kayit etmek icin :wq yapin [once ESC ile komut
satiri durumuna gecmeyi unutmayin...
- SAVE/KAYIT etmek istemezseniz, olurya yanlis yapar silemez iseniz,
once ESC ile komut satiri konumuna gecip, sonra :q! basin...

Iyi calismalar...

On Sun, 13 Dec 1998, Feti ADAR wrote:

> Selam vi editorunde herhangi bi islem yaptiktan sonra
> ornegin edquota iLe quota verdikten sonra quota degeri ni
> bi daha nasiL degistiricem.
> yani sadece bi defa degistirebiLiyorum sonra verdigim degerLe oynama
> yapamiyorum.
> iyi caLI$maLar

- ~ Sait Karalar \
- Bimel LTD, Ankara |----> http://www.bimel.com.tr/~sait/