[LINUX:2520] Re: Kernel Derleme

A.Gurcan Ozturk (aozturk@finland.ispro.net.tr)
Sun, 13 Dec 1998 17:37:54 +0200 (EET)

Merhabalar,
Oncelikle ses kartinizi tanitmak icin ilk olarak kernel derlemeye calismak
hata bence.Eger kartinizi %100 SB uyumlu ise slackware'de ses kartini
tanitmak cok daha kolay.Genelde SB uyumlu kartlar IRQ 5,IO 0x220,DMA 1,DRQ
-1 kullanirlar.Eger sizin kartiniz da bunlari kullaniyorsa
/etc/rc.d/rc.modules dosyasindaki;
#/sbin/modprobe sound
satiri onundeki # isaretini kaldirdiktan sonra dosyayi save edin.komut
satirinda /etc/rc.d/rc.modules yazarak bu dosyanin okunmasini saglayin.Ses
kartiniz pIt diye bir ses cikaracaktir :)
cat herhangibir.wav >> /dev/audio yazdiginizda ses geliyorsa ses kartiniz
normal calisiyor demektir.

Eger ses kartiniz SB uyumlu degil ise OSS (Open Sound System)
kullanabilirsiniz.Kisa bir sure ucretsiz kullanabilirsiniz.
http://www.opensound.com'da gerekli aciklamalar bulunuyor.
Eger yine de ses kartinizi calistiramiyorsaniz belki de en son careniz
kernel derlemek olacaktir.

486,Pentium,Pentium II,IBM gibi islemcilere sahip makinalarda kernel
derleme calismalarim oldu.Hatta kullandigim 486'nin matematik islemcisi
yoktu.Slackware 3.5 ile gelen gcc de sorun oldugunu sanmiyorum zira bende
ayni gcc yi kullaniyorum halen ve bircok kez kernel derledim makinamda.

Gcc'nin ses kartiyla cakismasi ? Cakisma dedigimiz sey iki veya daha cok
donanim unsurunun ayni adresleri kullanmaya calismasidir.Gcc donanim degil
yazilimdir.Yani sizin soylediginiz hem mantiksiz hemde mumkun degil :)

Kernel derleme sirasinda sira ile

make menuconfig;
make dep;make clean;
make install;
make modules;
make;
modules_install;
sync

yapmaniz gerekiyor.zImage ile ugrasmayin make install zaten bunu
yapiyor.Ancak unutmamaniz gereken bir kisim var.Make installa baslamadan
once /etc/lilo.conf dosyanizi yenisine gore editlemeniz gerekiyor.Tavsiyem
eski kernelinizi farkli isimde kaydedip yeni bir lilo header olusturmaniz.
Bu sekilde eger yeni kernelde sorun cikarsa eskisi ile acabilmeniz kolay
olur.Eger lilo kullanmiyorsaniz,make installa baslamadan once makebootdisk
komutu ile eski kernelinize ait bir boot disket yapin.

Kolay gelsin.

A.Gurcan Ozturk
ISPRO Internet Services
E-mail : aozturk@ispro.net.tr