[LINUX:2514] Re: Mars Novell Emulator

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Sun, 13 Dec 1998 13:59:39 +0200 (EET)

On Sun, 13 Dec 1998, Koksal Basar wrote:

> Daha once Mars_nwe ile calismis olan arkadaslara bir sorum var.
>
> Oncelikle derlerken header file'lardan dolayi birkisim degisken
> tanimlama hatalari ile karsilasiyorum. Ancak bunlari bir iki uc kagit
> ile gectim. Yine de asagidaki problemlerle karsilasiyorum.
>
> 1) Derleme islemi 100 kullanici icin yapildi. (100 Kullanici login
> olabiliyor.) Ancak terminaller kapatildigi zaman (logout komutu
> kullanılmadan) baglanti fresh olamiyor ve dogal olarak emulatorun
> resetlenmesi gerekiyor.
Himm Sanirim bu hata bende de oluyordu ne yazik ki bende a$amadim!!
Ama marsnweyi geli$tirenlere mail atarsaniz sanirim size yardimci
olacaklardir..

> 2) Terminallerin mars_nwe server'i gorebilmesi icin en az bir defa
> gercek bir Novell server gormesi gerekiyor. Yani Linux makina uzerinden
> direkt bir baglanti sagliyamiyorum.

Boyle bi$ey gerekmiyor.. En azindan bende gerekmiyordu..!!
ipx ve netx Cali$tirdiGim anda aninda Mars-nwe serveri gOrUyordu!!
Yalniz ayni subnet Uzerinde sanirim gerCek Novell serveri buluyor..
Ondan sonra slist ile Serverleri gOruyorsunuz ve ona gOre baGlanti
yapiyorsunuz.. UGra$mayali Cok olmu$tu ama 386 makine ile denemelerimde
COk guzel sonuClar almi$tim..:)

> Ilginc olan seylerden biri ise bir baglanti sagladiktan sonra
> Novell server'i down edip, Linux server'i resetleyince,
> lost connection olan terminal araciligi ile sanki devrede gercek bir
> Novell server varmis gibi baglantilar kurulabiliyor.
>
> Kisacasi Mars_nwe ile ilgili olarak her turlu yardimi kabul edebilirim.
> Son olarak, linux makinada onceden verilmis bir saatte belli bir komut
> setini calistirabilmek icin ne yapabilirim.Yardimlara simdiden tesekkur,
man crontab
IstediGiniz saatte istediGiniz komutu Cali$tirmanizi saGlar..
OrneGin
crontab -e root ile rootun yapmasi gereken i$leri zamana gOre
gOrebilirsiniz..
Neyse daha fazla bilgi man crontab'da
iyi Cali$malar..
dS