[LINUX:2507] Re: Suse ve Turkce

Uzman (uzman@urgentmail.com)
Sun, 13 Dec 1998 05:31:56 +0200 (EET)

Gorkem Cetin wrote:

> Selam
>
> Turkce destegi icin (X altinda) yardimci olmaya calisayim, ancak
> yazdiklarim ilk denediginiz anda calismayabilir. Eger sorun olursa bana
> tekrar yazin, tum dagitimlarda tam bir cozum yolu bulana kadar ugrasalim.

Sayin Cetin,

Gosterdigini ilgi ve verdiginiz emekten dolayi size tesekkurlerimi
sunuyorum. Ayni sorunla karsilasan arkadaslara da yardimci olacagini
bilerek, mesajinizi alt.culture.turkish.internet grubuna da iletmek
isterim.

Size karsi su anda mahcup durumdayim. Zira, henuz bir kac saat once,
Suse`yi silerek Redhat 5.2`yi kurdum. Bu nedenle, tum dagitimlarda tam bir
cozum yolu bulana kadar ugrasmamiz yonundeki cagriniza nasil
katilabilecegimi dusunuyorum. Uyabilmek icin de, eger partitionlari
yaparken bir hata yapmazsam, sabit diskimdeki bos 2 GB`lik bolume Suse`yi
tekrar kurup, belirttiginiz cozumu uygulayacagim.

Ozellikle Suse ile Turkce yazma ve okuma konusunda katkilarinizla olusacak
bir cozum yolu cok yararli olacaktir. Bu konuda sorularimi yonelltigim
Almanca Linux gruplarinda bir cok kisi de bulunacak bir cozumden haberdar
olmak istedigini ifade etmisti. Suse`nin Almanya`da yaygin olarak
kullanilmasi, bir cok Turk kullanicinin da Almanya`da ayni sorunu
yasadigini akla getirdiginden, cozum bulunacak kitlenin kucumsenmeyecek bir
boyutta oldugunu dusunuyorum.

Daha once de belirttigim gibi, bir hata yapmazsam, su anda Win 95 ve RedHat
kurulu olan sabit diskime Suse`yi tekrar kuracagim , muhtemelen yarin
vaktim olacak. Belirttiginiz yolu izleyip, aldigim sonuclari da listeye ve
size iletecegim.

Derin tesekkurlerimle.

Selamlar

Son bir not:
Suse`nin Almanca ve Ingilizce mailing listleri var. Dagitimi paket olarak
satin alan kullanicilar, baglayici olmayan kayit isleminden sonra,
yanilmiyorsam, 60 gun sureyle kurulum konusunda e-mail destegi alabiliyor.
Bir kac kez ilettigim sorulara, Almanya` sitesi uzerinden, yanit aldim 24
saat icinde. Ancak Turkcelestirme konusunda "evet, teorik olarak mumkun"
seklindeki ilk mesajdan sonra yanit alamadim. Turkiye`deki destek konusunda
ise hic bilgim yok. Elbetteki destegi olmayan bir urunun alimi konusunda
titiz davranmak, sakinmak gerekiyor acikcasi.