[LINUX:2488] Re: leafnode

Uzman (uzman@urgentmail.com)
Sat, 12 Dec 1998 01:23:46 +0200 (EET)

Sayin Asik,

Ben, Bilkent Linux mailing liste kisa suredir aboenyim. Fakat, bu konudaki
sIkIntilarim yeni degil.

Sayin Seral`i tanimiyorum. Tanimadigim bir kisiye de saygisizlik etmeyi, en
azindan kenimle calisme olarak alirim. Burada belirttigim gorusler,
yalnizca Sayin Seral`in mesajindaki goruslere katilma veya katilmama
seklindeki degerlendirmelerimdi.

Ote yandan, kisilerin digerleri tarafindan nasil karsilandigi da benim
olaylar ve kisiler hakkinda gorus bildirmemi engelleyici bir ozellik
tasiyamaz. Usenet ve veya diger forumlardan taniyanlar, eger ortada
elestirilecek veya alkislanacak bir konu olduguna inaniyorsam, o konu veya
konuyla ilgili kisiler hakkinda gorus bildirmekten geri durmadigimi da
bilir.

Bir konu veya konuyla ilgili kisiyi elestirirken, o kisiye duyulan saygi
veya saygisizlik, beni sinirlandiran veya yonlendiren bir unsur olmadi,
olmayacaktir. Aksine davranmam, yine kendimle celismem demek olacaktir ki,
buna gonlum elvermiyor, vermez.

Konu olan mesajlasmada da Sayin Seral`in simdiye kadar yaptigi olumlu
katkilardan cok elimdeki somut verilere dayandim, yani kendisinin mesajina.
Bu bakimdan, belirtiiginiz uzere, herkese elinden geldigince yardimci olan
Sayin Seral`e siz kimseye yardimci olmuyorsunuz" veya "acemiler sizin
umurunuzda degil " gibi tumceler kullanmadim. Sadece mesajdaki noktalardan
yola ciktim. Bundaki buyuk haksizlik nerede, dogrusu goremiyorum.

Biliyorum, tecrubem bu yonde, bir kisim kullanicilar da bu tur konularin
tartisilmasini "konunun uzamasi" olarak degerlendirip, bir noktada
tartismaya EOF koymakta kendi acisindan.

Hedef gosterme konusuna gelince, her kullanicinin dogruyu ve yanlisi ayirt
edecek kadar akli olduguna ben de inaniyorum. Hedef gostermektir bu dedigim
olayi da sizin degerlendirmenize birakiyorum.

Belki zor durumda kaldigim degil, gercekten zor durumda oldugum icin
"hassas" davrandigimsa dogru. O zaman, benim anlama ozrumu bir yana
birakirsaniz, tamam butun gunumu Linux`taki sorunlarimi cozmek uzere
ayiramiyorum, ancak cozemiyorum bazi sorunlari da uzun zamandir. Bu belki
Turkiye`de cok cok az kisi tarafindan kullanilan Suse Linux`u tercih
etmemden belki de ne bileyim bazi sorunlarin gercekten cozulemiyor
olmasindan kaynaklaniyor.

Ornegin, Leafnode konusunu, Usenet`e offline katilabilmek icin yonelttim.
Sizce , yanit alabildim mi ?
Ha, size kimse (artik) yanit vermez derseniz, ona da yapacak bir seyim yok.

Son bir nokta, yanit alamadim diye kimseyi sucladigim yok. Daha dogrusu
kimseyi bir nedenle suclamiyorum. Elestirdigim sadece bazi tavirlar ve bu
olayda mesajdaki bazi noktalardi.

Saygilarimla