[LINUX:2437] Re: leafnode

Uzman (uzman@urgentmail.com)
Fri, 11 Dec 1998 03:53:40 +0200 (EET)

Devrim SERAL wrote:

> Himm Onlarin kim olduGunu bilmiyorum ..Bu arada onlarla burasi arasi
> ili$kiyi nasil kuruyorsunuz ben onu anlamadim??!!

Olaya sadece "teknik" formasyonla bakmadikca, iliskiyi gormek de mumkun. Ya
da dil uzerinde daha yogun duruyorsaniz. "Biz" "sizin" "onlarla" aranizda
bir iliski oldugunu degil, benzesme oldugunu belirtiyorum.

> Olabilir .. Bunun bizim konumuzla ne alakasi var..

Olabilir mi ?
Konumuzla oldukca fazla ilgisi var. Hem de az buz degil.

Ortada iki tavir var:

Bir soru iletiliyor,

yanit/tavir A: kardesim okuyun, okuyun, deneyin. Guzel konular var.

yanit/tavir B: Hey kardesler, alip makinazi gelin Linuxlanalim.

Bilin bakalim, "bizim" durumumuz hangisi ?

> Himm Ne yazik ki sizin anlama Ozurunuz konusunda bi$ey yapamayacaGim .
> Ne yazik ki yeteri kadar elimizde Turkce dokuman yok.. Imkan olsada
> yazssak. SoylediGim gibi linux listin PCW'le ne ilgisi olduGunu
> kavrayabilmi$ deGilim.. Yani ordaki olanlar sanirim sizinde takdir
> edeceGiniz gibi bu listeyi baGlamaz..

Ben de sizin, PCW Linux grubundaki "linuxcu" ortak egilimleri ile
Turkiye'deki cogu Linux kullanicisi arasindaki ortusmeyi anlamamaniz
konusunda yapacagim bir sey yok. Daha acik bir ifade ile, PCW Linux
kullanicilari ile buradaki kimi linuxcularin ayri ayri gezegenlerden
gelmedigini, ortak yanlarinin olabilecegini, sizin mesajinizda da bu
benzerliklerin tekrar ortaya cikiyor oldugunu soyluyorum.

Ortak yanlar, goz ardi edilecek kadar az degil.

> Ne gUzel.. :) Bizim arkada$larda inet 98 de sanirim etkinlikler
> dUzenlemi$ler.. Ben gidemedim :((

Iki etkinlik arasinda isletim sistemleri kadar fark var.
Inet 97'e gidebilmistim ben. Sonra Bonn grubunu alin gozunuzun onune.

Cok fark var.

> O zaten LinuX dunyasinin en Onemli unsuru.. Yayginla$mak bize guC
> kazandirir..

Hehehe, ya da hmmmmm.
Bu yayginlasma icin, sergilenen tavrin cok yapici, "constructive"
olmadigini anlatmaya calisiyorum.
Ya da Turkiye'de Linux'un yayginlasmasi icin "arkadasim, bu sorulardan
biktik" ya da "gidin howtolari okuyup gelin" turunden yanitlarin cok da
yardimci olmadigini soyluyorum. Anlasilmiyor mu ?

> Yaw 3. defa sOyluyorum bu listede yardimci olmayacak insan sayisi
> bir elin parmaGini geCmez..

Yardimci olmak, gidin binlerce howtoyu once bir hatimleyin, sabah aksam
deneme yanilma yontemiyle Amerika`yi yeniden kesif icin ugrasin, sonra
bakatiz yaklasimi ile olmuyor yaw.

> Himm .. Haklisiniz ama ne yazik ki kullanamiyoruz..
> Herkes kendine private news server kurup kimseyede aCmayinca mesele bu
> hale geliyor..

Herkesin kendisine "private" news server kurmasi ile sorun bitiyor mu ?
Feedi nereden alacaksiniz ?
Anli sanli ama calismayan buyuk ISP'lerimizden mi ?

> Online katilmak ne demek..??
> Himm news okuyabilirsiniz ama mail atamiyorsunz..(news.metu.edu.tr)

Offline news okuyup yazmanin tersi.

Bana ne olur METU news serverini vermeyin.
Daha gecenlerde arkadaslar, Ocalan olayindan sonra soc.culture.turkish ve
soc.culture.italian gruplarina erisilemedigini, silinmis olabilecegini
ilettiler.

Baska bir komiklik de, cesitli forumlarda o kadar gundeme getirmememize
ragmen, Inet 97 sirasinda ODTU`de ilk gun news serverinin salona dagitilmis
makinalarda acik olmasina ragmen, ikinci gunun sabahinda "security reasons"
nedeniyle kapatilmasi idi.

> [Kesildi]
Kesilmis

> Bence siz kendi kendinizi kuCumsUyorsunuz..
> Bana ingilizce hiC bilmem diyebilirsiniz o zaman anlayabilirim..
> Ama biraz ingilizce bilen bir insan biraz uGra$arak onlari anlayabilir..
> Yok aman derseniz ben kesinlikle ingilizce istemiyorum diyip kesip
> atarsaniz o zaman kusura bakmayin ama 1800 yillara dOnun derim..

Ne alakasi var 1800`lere donmekle ?
Cekinmeyin canim, tas devrine atin beni.
Kendimi "kucumsememin" aslinda durumu abartarak konuyu anlatmaya yonelik
bir soylem tarzi oldugunu anlamanizi beklerdim.

Acaba ben gercekten mi ozurluyum ?
Olmadigimi biliyorum.
Sizin bunu hemen kabul etmeniz ise konudaki ilginclik.

Dil konusuna gelecek olursak, beni su ustunde tutacak, bazi gelsimeleri
izleyebilecek derecede Ingilizcem var. Almancam ise, kendimi Ingilizcemle
ustunde tuttugum suda kucuk vapurlar isletmemi saglayacak duzeyde.

Durum boyle olunca, konu, beni anlamam ya da dil sIkntisi cekmem degil.

Dusunun bakalim ne ?

> $imdi size burda doGrudan laf etmek istemedim.. CunkU herkesin dili en
> gUzel ve en anla$ilirdir.. Ama Globalle$en dUnyada ne yazik ki Ingilizce
> bilmeyene de yer yok Ozelliklede Bilgisayar dUnyasinda...:((

Ben de kendimi bir suredir tutuyorum. Globalleselim derken (neo kolonyalizm
? ) evdeki pirincten olundugunun da farkindasiniz umarim. evet, Ingilizce,
yes Sir, onemli, gerekli, ama ya Turkcemiz ?

Ornegin yukaridaki cumlenizde, hangi gerekceyle "ozellikle" yi buyuk
harfle yazdiginizi, ya da "bilgisayar dunyasinda"ndaki "bilgisayar"in
neden buyuk harfle yazdiginizi anlatmanizi istesem ? Ya da Globallesen
neden buyuk harf ?

Benim, global villageda sinirsiz olanaklar ulkesi Amerika`nin yasam tarzini
bir hamburger bir kola ile kopyalarken, bulgur pilavini korumak gibi bir
derdim de var.

Ama kime ne bundan. Globallesiyoruz ya :-)

> Yani gUzel tUrkcemiz yeterli olabilir ,, ama yinede eski hatalar
> du$memek lazim.. SonuCta diGer insanlarla (yabancilar) ile dialog kurmak
> gerekiyorsa TURKCE'yi ne yazi ki kullanamiyoruz..

Pardon ama, bu beni baglamiyor.
Ya da benim oyle biri oldugumu size dusunduren ne oldu ?
Ben, Ingilizce scusa in questo moment no way dedigim mi oldu :-)

> Burda Onceden de sOylediGim gibi herkesin elinden geldiGini yaptiGina
> inaniyorum.. Evet ama O kuCuk minnacik $eyin neden kaynaklanmadiklarini
> OGrenmeyincede pek bi$ey fark etmiyor.. CunkU coGu insan insan doGasinda
> var olan bir yapiyla hemenden i$i halledip cabucak bitirmek ister..
> Sizde mi bOyle olmak istiyorsunuz?

Bakin bir yanilginizi gidermek isterim.
Evet, o kucuk kucuk aptal taslari yolumdan kaldirmak istiyorum.
Severek kullandigim, ki bunda dunya gorusumun de nedeni var, Linux`ta bir
seyler yapabilmek icin, once bu cakil taslarini cikarmam gerekiyor yalin
ayaklarimin altindan. Batiyor. ve ilerliyemiyorum.

Linux`ta bir seyler yapmak derken, kuracagim, yazacagim, programlardan,
aglardan sozetmiyorum.
Sonucta ben, edebiyat okumus birisi olarak once bilgisayar, sonra Internet
falan dunyasina girmis birisiyim.

Kullaniciyim. Kullanmak istiyorum.

> O zaman HOWTO'lari atalim Linux kurmayi bilmeyen bir adam gelsin Uye
> olsun.. ilk i$i Linuxu nasil kurarim olacak.?

Niye olomasin ?

> Ya guldurmeyin insani Oyle $eyler olur ki.. !! Bir du$unun gUnde
> 20 ki$i abone olsa ve biz onlara oturup teker teker Linux nasil kurulur
> diye anlatsak(Tabii zamanimiz varsa) Yani mantiGiniz alabiliyormu?
> Birde Oturup onlarin sorunlarini cOzelim..ooooo..
> Size herhalde bizim yardimlarimizi deGersiz sayiyorsunuz,,
> Yada sizin iCin pek Onemi yok herhalde?? arada sirada
> listweb.bilkent.edu.tr adresine bir bakin bakalim nasil cevaplar geliyor
> diye.. ?

Yine netlesiyorsunuz.
Olayi baska alana cekmeyin lutfen.

Sizi yardimci olmaktan alikoyan asil neden nedir, onu soyleyin lutfen.
Zaman darligi ?
Sorularin aptalligi ?
Ya da ne ?

> Mantikli sorulara mantikli cevaplar almak iCin..

Bagislayiniz beni efendim.
Mantiksiz laflar ederek, sizin daha guzel konulara zaman ayirmanizi
engelleyen bir "virus" gorevi ustlenmis bulundum.

Dunyada mantikli o kadar az insan kalmis ki, bana mantiksizlik cikmis
piyangodan.

> Hayir gayet dUzgun..

Tesekkur ederim.

> Bu i$ bOyle yuruyor.. Oturup herkesin maillerine kimse cevap vermek
> zorunda deGil .. O bizim iyi niyetimize kalmi$ ,, Bu arada herhalde siz
> bizi Linuxcular tarafindan tutulmu$ memurlar mi saniyorsunuz?

Herkesin maillerine kimse cevap vermek zorunda degil !

sanirim sorularimin yanitini aldim.
Linux gelisecekmis,
Bilgi,
Paylasma
hikaye kusura bakmayin.

Ben sizin "yardimseverliginizi" sorguladim. Siz bana, biz soru yanitlama
memuru muyuz diyorsunuz.
Bundan daha acik ifade edemezdiniz tavrinizi.

> Bizimde i$imiziz,gucumuz,okulumuz,evimiz vsvs.. var bizimde zamanimiz
> kisitli ama siz yinede siz yardim etmiyorsunuz diyorsunuz..

Evet, diyorum.

Ve diyorum ki, ortada iki tavir var.
Hala anlasilmadi ise, seve seve tekrarlarim.

Almanca linux grubunda bir soru yoneltiyorum.Bu hafta "offline news" nasil
yaparim diye sordum. Tabii ya aptalim ya, Suse dagitimindaki INN`den
leafnode`tan haberim yok ya.

Neyse, aynis soruyu Alman linux grubuna soruyorum.

Inanmayacaksiniz, bir suru yanit aliyorum.
Howtoya da bak diyen var, gelin arkadasim benim web sayfamda bu is adim
adim anlatiliyor diyen de var.

Hehe ya da hmmmmm, burada da yonelttim soruyu.
No comment :-)
Biz soru yanitlama memuru muyuz kardesim ?

> Yaw karde$im o kadar yardimi beGenmiyorsan ben sana ne diyim..

Yaw kardesim, neden hasinlesiyorsunuz ?

Ayni ulsupla yanit vermesini de bilirim size.
Ama malum, sloganimiz

Linux, sevgi, saygi

Su anda ondan eser kalmamis da olsa.

> Git xx $irketine sana xx Os kursun ode 2000$ 5 kullanici lisansi..
> Yuklesin sana softwarei kullan .. Cicili bicili gusel i$letim sistemleri
> var hemde Bazen ekranda mavi renkli oluyorlar.. Destek hattini ara sana
> saati 50$ destek versinler ne diyim..

Ben sana ne diyeyim diye de yanit verebilirim, sizin bana verdiginiz yanit
gibi.

Linux kullanma tercihimi kullanirken, bunun ardinda neo kolonyalizme tepki
falan desem, anlar misiniz ?
Tekelci kapitalizme tekpi falan ?

Abi af buyur, o hangi versiyon ?

> Linux dunyasi bOyle yardim alamassan sen ogrenir bizede OGretirsin..
> Bu arada "yardim alamamak " kavrami burda sorunun Cozumunun bilinmemesi
> manasindadir.. Emin olun ki LinuXcular bildiklerini saklamaz..

Emin olmak istiyorum.
Cografya farklari gozume batiyor.

> DediGim gibi XX i$letim sistemini yukleyim sag tu$ yardimi ile
> deGi$tirebilirsiniz,,,

Ben bu soruyu, Linux`ta guzel seylerle ugrasalim dediginiz icin Linux icin
soyledim.
Guzel bir konu olmadi mi ?
O zaman isterseniz konumuza donelim ve news server kurmaya devam edelim.

> Kurmak sorun deGil gelin zamanim olduGunda size kurayim..
> Yada herhangibi kimseden yardim isteyin gelip sizden para bile istemeden
> sistem kurallar. Ama ya sonrasi??

Arabayi kullanmak icin de ehliyet almak lazim. Nasil kullanildigini
ogrenmek lazim.
Oyle hemen direksiyonun basina gecmek yok :-)

Su anda, arabamdaki bir cok sorunu anahtar takimimla ve ellerimin
yaglanmasi ile cozebiliyorum.
Anlatabildim umarim ne demek istedigimi.

> Oyle algilarsaniz o sizin sorununuz.. Bu arada "siz" kelimesi burda
> kar$idaki hitap ettiGim insan olarak kullanilmi$tir.. Turkce dersine
> dOnduGu icin bu nota yazma gereGi duydum.. "Biz" ben veya
> arkada$larim(liste uylerini baGlamaz), "siz" (kar$ida hitap edilen insan)
> Anlaminda kibarlik iCin kullanilmi$tir.. Oturup fazla kafanizi yormayin
> Lutfen cUnkU gOrduGum gibi bunuda algilamadiniz...

Mi acaba, yaw ben sana ne diyeyim, diyen de Kucuk Emrah degildi sanirim.
Turkce konusunu acmayin isterseniz.
Sizin mesajda da bir suru yazim ve Turkce yanlisi var.

Kibarlik ?
Yaw ben sana ne diyeyim, derken bakkala kadar mi gitmisti ?

> Isterseniz kibarliGi bir tarafa brakip sen,ben,o filan kullanayim!!
> O zamanda herhalde siz bana nasil hitap edersiniz bre diye Ciki$irsiniz!

Yapmayin canim, sen, sana dediniz zaten. Alindim mi ?
Konu bu mu simdi ?

> Mumkun..

Vardir bir yerlerde bir seyler.

> Himm demek sizi irdeliyoruz burda ..

Irdeleyiniz, bence sakincasi yok.
Ben de kendi acimdan su anda bir Linux "veteranini" irdeliyorum.

> Himm te$ekkUr ederim.. Duyarsiz olduGuma karar verdiGiniz iCin..

Rica ederim, hmm, sasirdiniz mi ?

> Yukarda siz meselesi anlatildi.. Umarim anlami$sinizdir...

Bakin Almanca yazisiyor olsaydik bu sorun olmazdi. Orada, "you" icin iki
sozcuk var. Biri "sen" digeri "siz", kibarca sen yani :-)

> Bu notun sonuna gelen tum Linux kullanicilarina te$ekkUr ederim..
> Insanlari bilgilendirmek ve ele$tirmek gUzel bir $ey.. Ama burda ben ve
> benim kadar Ozveri gOsteren arkada$lara hakaret edildiGi kanisindayim..

Hakaret olarak almaniza uzulurum.
Demokratik bir hakkimi kullanarak, dusuncelerimi ifade ediyorum.
Demokratik cercevede tepkiler de alacagimi biliyorum.

Kaldi ki hakaret, tanimi cok net olarak yapilmis bir terim de degil.
"ben sana ne diyeyim" de bir hakarettir.

Burada buyuk harfle yazilan ozverili arkadaslara hakaret eettigimi
soyleyerek konuyu gloabllestirmek istemenizi de anliyorum.

> Bu note;dan sonra bu note baGli listeye benden bir daha mesaj
> gelmeyecektir ama sayin Uzmanin dalga geCen sOzleri beni ve eminim bu
> listede Ozveriyle yardimlarini esirgemeyen bir Cok insani kirmi$tir.

Eger listedeki diger insanlar, benim yazdiklarimdan sizin cikardiginiz
ifadeleri cikarirsa, kendileri bana tepki koymasini bilecektir.

Bu son cumlelerinizi bir tur "hedef gosterme" olarak da gormek mumkun.

> DiGerlerini bilmiyorum ama yardimlarimizin kar$iliGinin bOyle alinmasi
> beni hem dU$undUrUyor hemde UzUyor..

Bakin bir konuyu acikliga kavusturulim.

Uzman`a kizip gruba bir daha yazmayacagim demek, pireye kizip bilmem neyi
yakmak olan duygusal bir tepki. Benim bir yanlislik icinde bulundugumu
dusunuyorsaniz, benimle tartisarak, yanlisimi duzeltme sansiniz var.

Yardimlarimizin karsiligi bu mu olacakti, diye yakinmaniz ise, yardimin
"ben sana yardim ettim ha" seklinde olmamasi gerektigi yaklasimina da
aykiri. Ki benim henuz yardim alip almadigim ayri bir konu.

> Ama yinede belirtmek isterim ki sayin uzman Lutfen listeye dalga geCEr
> mailler atmayin ,, O sizin seviyenizi dU$uruyor emin olun...

Ben dalga gecmiyorum.
Demokratik bir hakkimi kullanarak bazi linux kullanicilarina elestiri
getiriyorum.

Bazi Linux kullanicilari elestirlemez mi ?
Dokunulmazliklari mi var ?

> Neyse birilerini kirdiysam lutfen beni affetsinler ve bOyle uzun mail
> yazdiGim iCin yine Ozur dilerim..

> iyi Cali$malar..

Iyi calismalar

> dS