[LINUX:2404] Re: leafnode

Uzman (uzman@urgentmail.com)
Thu, 10 Dec 1998 03:46:23 +0200 (EET)

Koray UCTOP wrote:

> Selamlar,
>
> Sayin Uzman, sanirim sizde bosa kurek cekiyosunuz. Ben nerdeyse iki haftadir
> news servisinin kurulmasi hakkinda bu listede yirtiniyorum. Ama maalesef,
> "Howto lari okuyun" mesajindan baska yardim goremedim. Ya kimse daha once bunu
> yapmadi, ya bu bir devlet sirri, yada cok zor ve uzun bi olay oldugundan
> herkes usengeclik yapiyor.

Sayin Koray,

bazan, sadece bazan degil aslinda, sizin dusuncelerinizi tumuyle
hissediyorum icimde. Evet, biliyorum, biliyoruz bir suru how to oldugunu.
Bu aksam da bir kacini okudum. Ama, bana "merhem" olmadi. Olmuyor. En
azindan farkli konfigurasyonlar nedeniyle.

Devlet sirri oldugunu sanmiyorum. Ama bazilarimizin, bence cok da hakli
sayilmayacak bir sekilde, bilgiyi paylasmak yerine, kendinde tutma kaygusu
icinde olduklarini dusunuyorum. Eh dogaldir ki, herkes herseyi az cok
bilirse, bilenle bilmeyen bir olur mu "atasozunun" dogrulugu inkar edilmis
olur.

Benzer bir cikisi, sizinkine benzer ve hatta daha sert bir uslupla, PC
World news serverindeki linux grubunda da yapmak durumunda kalmistim. Bir
cok arkadas, elestirilerimi kisisel aldi. Olabilir. Uzun sert
tartismalardan sonra, Linux grubunda gozle ve HD`de kapladigi alan
nedeniyle gorulur bir canlanma olmustu. Ama simdi orasi da kapandi.

Buradaki arkadaslarin, yukaridaki sIkIntilarinizi, sIkIntilarimizi hice
cikaracaklarini umuyorum.

> Herneyse bu konuda benim geldigim son nokta soyle,
>
> Linux u tam yuklu bir makinanin news servisini calistirmak icin oncelikle
> "news" adli bir acct. acilmasi gerektigini buldum. Bundan sonra
> /usr/lib/newsbin ve /var/lib/news altinda bazi dosyalarda konfigurasyon
> yapilmasi gerekiyor (bunlar howto da yaziyor) Ardindan da bir crontab atmaniz
> gerekiyor.

Bu bilgiler icin tesekkur ediyorum.

> Evet ben butun bunlari yaptim. Sonuc mu? Bir netscape den news hostname ini
> yazinca " bu news e ait bi DNS bulunamadi" gibi bi mesaj verdi.

Belki Netscape yerine baska bir news readeri denemek gerekirdi.
Sadece bir dusunce.

> Biraz daha arastirma yapinca, Leafnode u ogrendim. Download ettim ve icindeki
> readme sine gore ununda ayarlarini yaptim. Sonuc gene ayni.

Ben de kismen, Leafnode`u kurmaya calistim.

> Evet benim hikayem bu. Eger bu isi basarirsaniz bana da bir mail atarsaniz
> sevinirim.

Hikayenizi, uzulerek ama severek okudum. En azindan epey bir ilerleme
saglamissiniz.
Size de basarilar dilerim.

Onumuzdeki haftalarda bu konuya agirlik verecegim.
Umarim iyi soncular aliriz.
Elbette mail atarim.
Olumsuz olsa da, tamam mi ?

> Sevgiler, basarilar.