[LINUX:2373] Re: leafnode

Koray UCTOP (ukoray@sdu.edu.tr)
Wed, 9 Dec 1998 10:52:12 +0200 (EET)

Selamlar,

Sayin Uzman, sanirim sizde bosa kurek cekiyosunuz. Ben nerdeyse iki haftadir
news servisinin kurulmasi hakkinda bu listede yirtiniyorum. Ama maalesef,
"Howto lari okuyun" mesajindan baska yardim goremedim. Ya kimse daha once bunu
yapmadi, ya bu bir devlet sirri, yada cok zor ve uzun bi olay oldugundan
herkes usengeclik yapiyor.

Herneyse bu konuda benim geldigim son nokta soyle,

Linux u tam yuklu bir makinanin news servisini calistirmak icin oncelikle
"news" adli bir acct. acilmasi gerektigini buldum. Bundan sonra
/usr/lib/newsbin ve /var/lib/news altinda bazi dosyalarda konfigurasyon
yapilmasi gerekiyor (bunlar howto da yaziyor) Ardindan da bir crontab atmaniz
gerekiyor.

Evet ben butun bunlari yaptim. Sonuc mu? Bir netscape den news hostname ini
yazinca " bu news e ait bi DNS bulunamadi" gibi bi mesaj verdi.

Biraz daha arastirma yapinca, Leafnode u ogrendim. Download ettim ve icindeki
readme sine gore ununda ayarlarini yaptim. Sonuc gene ayni.

Evet benim hikayem bu. Eger bu isi basarirsaniz bana da bir mail atarsaniz
sevinirim.

Sevgiler, basarilar.