[LINUX:2227] Re: tar

r (muratkoc@felab.itu.edu.tr)
Thu, 3 Dec 1998 15:08:10 +0200 (EET)

Merhaba,
tar -x dosya.adi kullaniyorsun. Fakat dosya adi ile bunu yapabilmen icin
-f ile de kullanman gerekir. Eger arsiv acilirken hangi dosyalarin
acildigini da listelemesini istersen -v 'yi de kullanmalisin.
Yani benim sana tavsiyem "tar -xvf dosya.adi".
Bu arada bu komut ile sadece ".tar uzantili dosyalari acarsin.
Eger dosyan gzip ile sikistirilmis ise "tar -xvzf dosya.adi"
kullanmalisin. Gzip ile sikistirilmis ve tarlanmis dosyalar
.tgz veya .tar.gz uzantilidir.
Ayrica man tar komutu ile de bunlardan cok daha fazlasini ogrenebilirsin.

IYI CALISMALAR
MURAT KOC