[LINUX:2174] Re: automounter

Ercan Altuntas (erc@ehb.itu.edu.tr)
Mon, 30 Nov 1998 22:30:34 +0200 (EET)

automount daemon'i kullanabilirsiniz. ornek olarak /mnt dizinini automount
dizini icin ayarlarsiniz.
/mnt/cdrom
/mnt/floppy gibi dizinler yaratirsiniz

/usr/sbin/automount /mnt file /etc/auto.mnt komutu ile /etc/auto.mnt
dosyasinin icine gerekli mount parametrelerini yazarsiniz. ornek olarak

floppy -fstype=vfat :/dev/fd0
cdrom -fstype=iso9660,ro :/dev/cdrom

cd /mnt/cdrom yazdiginizsa eger cdrom'da cd varsa mount eder. belli bir
timeout sonrasinsda ise umount eder(veya eject komutunu
kullanabilirsiniz.)

ErCaN