[LINUX:2094] Re: date,time,clock

Gorkem Cetin (e077245@narwhal.cc.metu.edu.tr)
Thu, 26 Nov 1998 11:15:32 +0200 (EET)

On Wed, 25 Nov 1998, RHS Linux User wrote:

> redhat 4.2 kernel 2.0.35 kullanyorum (telnet ile baglaniyorum ve access
> yetkim var degistirmeye) ama ama lakin sistem saatini nasil
> degistirebilecegimi bilmiyorum... parametreleri dogru kullanamiyorum daha
> dogrusu annayamadim olayi....yardimlarinizi en azindan birinizinkini
> bekliyorum ...tesekkur ederim iyi gunler

date dizileri benim de kafamı karıştırıyor. Bana daha kolay gelen bir
yöntem, date çıktısını ekrana basmak, sonra da üzerinde oynamak.
Özellikle saatlerin 1 saat geri ve ileri alındığı zamanlar işe
yarıyor. Örneğin,

merkez:/root# date
Thu Nov 26 11:01:48 EET 1998

Saati 1 saat geri alıyorum :

merkez:/root# date -s "Thu Nov 26 10:01:48 EET 1998"
Thu Nov 26 10:01:48 EET 1998

Tekrar bakıyorum:

merkez:/root# date
Wed Nov 25 10:01:49 EET 1998