[LINUX:2030] Re: bind 8

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Tue, 24 Nov 1998 01:27:57 +0200 (EET)

On Mon, 23 Nov 1998, can wrote:

> selam
> 3 bilgisayarlık 192.168.0.0 255.255.255.0 bir network e sahibiz
> 2 bilgisayarda win95 var
Sanirim 192 Networku privete adressler iCin ayrilmi$ sanirim..

> makinalara sırayla 1 2linux 3 ip lerini girdik
> istedigimiz Bind kurmak
> versiyonumuz bind 8
Bind kurabilirsinizde internete baGlanirsaniz sanirim sorun Cikaracaktir.

> hosts a ip leri girdim
> host.config de order bind,hosts var

order hosts,bind olacak....
Ilk Once hangisini aramasini isterseniz ilk o olmali..

> soru: gateway makinanın kendisimi olmalı
> sorun: nslookup diyince <server> not found diyor
Kim diyor? Servermi clientlermi..
Bu arada siz internetten baGimsizmisiniz..?
yani Intranetmi kuracaksiniz.. ? bind Cali$tiGina eminmisiniz..
/var/log/daemon yada messages altindan inceleyebilirsiniz hatalari..

> bu arad named i calistırdım
> resolv.conf u yaptım
> As sorulacak cok sey var ama kısaca:
> ornek (8 icin) conf dosyası venamed dosyaları saglıyabılırmısınız.

/usr/doc/HOWTO yada Slackwarede /usr/doc/Linux-HOWTO/DNS-HOWTO'dan
yararlanabilirsiniz.. Bind 4 den 8 e geCmek iCin ise
ftp.tef.gazi.edu.tr/pub/yardim/named-bootconf.pl dosyasini alabilirsiniz.
eski tip named.boot doyasini Bind 8 named.conf haline getiriyor..
iyi Cali$malar..
dS