[LINUX:1932] Re: x server

Murathan BostancI (murathan@ankara.edu.tr)
Tue, 17 Nov 1998 21:07:01 +0200 (EET)

On Tue, 17 Nov 1998, Yildirim Azizoglu wrote:

> ben win95 ten linux'a baglanarak bazi islemler yapmak istiyorum.Linux un X
> windowunu benim ekranima getirebilirmiyim?
> telnet le baglanip startx dedigimde linux ta x windows calisiyor fakat tabii
> ki benim ekranima gelmiyor.Bunun icin x client programlar mi var?varsa bana
> bildirebilirmisiniz?

Merhaba,
istediginiz program starnet tarafindan uretilen xwin32 isimli bir program,
bu programi :
http://tucows.ankara.edu.tr/tucows/xwinserver95.html

adresinden temin edebilirsiniz.
ayni sayfada cesitli alternatifler de mevcut.

programi sisteminizde calistirdiktan sonra,
xhost butonuna tiklayarak unix server inizin ipsini girin.
daha sonra unix sisteme telnet acip orda :

netscape -display a.b.c.d:0 &
xterm -display a.b.c.d:0 &
(a.b.c.d : sizin konsol olarak kullandiginiz bilgisayarin ip adresidir.)
seklinde programlari kendi xkonsolunuza gonderebilirsiniz.

> ayrica ben bir de redhat i deneyim dedim ve redhat 5.1 i kurdum.Fakat baska
> bir yerden root ile telnet yapamiyorum.Hosts.allow dosyasina baktim fakat
> diger account lar ile yapabildigime gore sanirim burdan kaynaklanmiyor.acaba
> nerden izin verebilirim buna?

/etc/securetty dosyasina :
ttyp0
ttyp1
.
.

seklinde ekleme yapmaniz lazim.
ama guvenlik acisindan bunu tavsiye etmem. normal bir user ile sisteme
login olup

su -

komutu ile root'a gecebilisiniz.

calismalarinizda basarilar,