[LINUX:1928] Re: rlogin with redhat

Pars MUTAF (pars@lalena.iyte.edu.tr)
Tue, 17 Nov 1998 19:47:09 +0200 (EET)

Selam,

Ben slackware kullaniyor olsam da bundan bagimsiz olmasi
gerek. rlogin'in yeni versiyon'u guvenlik sebebiyle
+ yerine artik hostname+domainname istiyor. IP bile kabul
etmiyor, mutlaka hostname+domainname olacak. yani,

.rhosts'un icine, (atiyorum)

host1.bilkent.edu.tr atacan
host2.bilkent.edu.tr atacan
host3.bilkent.edu.tr root

seklinde calismasi lazim. ama tehlikeli. IP spoofing
yapilabilir. yani birinin host1.bilkent.edu.tr'den
rlogin yapiyormus gibi gosterip oraya girmesi mumkun.
linux'un yeni surumleri bu isi bayagi zorlastirsa da
sizin local networkunuzden birinin bunu yapmasi hala
mumkun.

paranoyak olmaniz,
izlenmediginiz anlamina gelmez...:)

Iyi calismalar...