[LINUX:1768] Re: SWAP PARTITION

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Mon, 9 Nov 1998 14:29:06 +0200 (EET)

On Mon, 9 Nov 1998 ozen@compenet.emu.edu.tr wrote:

> Bir bilgisayara linux kurdum ve swap partition ekledim.
> df le baktigimda bu partitionin mount oldugunu gostermiyor fakat
> partitioni mount etmek istedigimde partition is busy gibi bir laf
> ediyor acaba ben swapi ekledim mi ? yoksa df le swap partition
> gorulmuyormu?
Slm.
Swap partition Memory gibi davranir..
Yani Memory'nin yetmediGi zamanlarda HDD Uzerindeki alani Memory gibi
kullaniyor.. Hdd uzerinde olduGu halde GOzukmemesinin nedeni sistemin
orayi Memorynin bir kismi gibi gOrmesinden dolayidir..
Bu yUzden Sistem o kismi df ile gOrmez( df=disk free) free komutu sizin
swap partitionunuzu ve memory durumunu gOrmenizi saGlar(free=memory alani
iCin)
iyi Cali$malar..
dS