[LINUX:1734] Re: NIS!!

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Thu, 5 Nov 1998 11:22:53 +0200 (EET)

On Thu, 5 Nov 1998, Serkan AKCIN wrote:

> Ayni sorun benimde basima gelmisti.
> Ben /home dizinini NFS den mount etmistim.
> Ayni zamanda NIS server uzerinden /var/spool/mail dizininide mount etmistim.
> /etc/group dosyalarinin yapisi ayni olmali. Ve her /etc dizini altinda
> yaptigin degisikklikten sonra /var/yp altinda make komutunu calistirmayi
> unutmamalisin.
> Ayrica /tmp kullanamk cok kotu bir fikir bence.
Selamlar..
Burak ve Yavuzun sOylediklerini uygulamak gayet mantikli(BUyUk ihtimalle
mantikdan da Ote..:P )
Neyse automount TURKIYE'de sadece ftp.metu.edu.tr de olduGu iCin
tabi CEkemedim.. Nedeni sanirim ftp.metu.edu.tr COKMUS!!!
Bu arada Akgul Hocam mUmkUnse sunsite mirrorunu sunsite.bilkent.edu.tr'de
tutabilirmi?? CUnkU dOnUp USA'ya baGlanmak bu band geni$liGinde pek mUmkUn
deGil!! Yada MUmkUnse ba$ka bir yerlerde tutulabilirmi?
Neyse biz konumuza dOnelim.. /tmp deGilde ba$ka dizin yaratip onuda
kullanabilirim..
Benim amacim Userlerin client Uzerinde X kullanmalarini saGlamak..
Yani yapacaklari i$lemleri (mail,ftp vsvs.. ) ana makinaya baGlanarak
halletmek.. CUnkU m$ windowslar Cok gUzel cOkuyor...
Bu arada tabii ki sisteme access hakki olmayanlar sistemi kullanmasin
istiyoruz(internette dahil)
NIS'i shadow Uzerinde CAli$tirma ihtimalimiz nedir??!!
Ayrica ypcat ile $ifrelerin iCEriGini Gormemelerini saGlayabilirmiyiz..
Permisionlar beni kurtarabilir ama Ba$ka programlarin CAli$masina Engel
olurmu??
Cevaplariniz iCin $imdiden te$ekkUrler..
dS