[LINUX:1680] Re: bind 8

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Sat, 31 Oct 1998 15:14:18 +0200 (EET)

On Fri, 30 Oct 1998, can wrote:

> [...]
> telnet yapabiliyorum. Linux uzerinden diger makinalarin isimlerine ve ip
> lerine telnet yine mumkun
> network howto ayrintili degil NAG se bind 4 e gore oldukca kapsamli
> gorunuyor
> Problem ne diye sorarsanizda :
>
> Dns server nasil kurulur (bind 8) hakkinda ayrintili bir dokuman ve sizin
> icin mumkunse LAN uzerinde calistirabilen birisinin conf dosyalari ve
> var/named dir ini gondermeniz veya ftp ye koymaniz mumkunmu?
> Bir de baska bir makinada dialup ve proxy (wingate) var
> linux a nasil gateway gosterebilirim? Normalde 95 de her programin proxy
himm tipik named.boot vakasi...
Bind 8 eskisi gibi named.boot'u gerektirmiyor..
Onun yerine biraz daha yapisal olan named.conf dosyasi yaratmalisiniz..
Bu arada named Cali$irken zaten Oyle bir dosya yoksa size hata vermesi
gerekiyor. EN azindan messages dosyasina!!
ftp.tef.gazi.edu.tr/pub/yardim dizininden named-bootconf.pl dosyasini
Cekerek bind 4'e gOre yaptiGiniz named.boot dosyasini kolayca named.conf
dosyasina cevirebilirsiniz..
Zaten bu sizin iCin yeterli olacaktir..
Iyi gUnler..
dS