[LINUX:1663] Re: YENI BIR LINUX KULLANICISI

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Fri, 30 Oct 1998 01:00:07 +0200 (EET)

On Thu, 29 Oct 1998, Hanefi Arslan wrote:

> [...]
>
> EEEE. Bundan sonra problemler basladi.
>
> === Ya arkadaslar ben yillardir DOS yuklerken Turkce klavye yuklemeye,
> Windows 3.1X te birkac basit islemden sonra sakkadanak Turkce klavye
> yuklkemeye alismis biri olarak su Linux denen merete hem konsol hem de
> X-Windows ortaminda Turkce klavye duzeni ve ekranda hatasiz Turkce
> karakter gozterimini nasil ayarlarim ( NOT : Su an www.linux.org.tr den
> Turkce-Nasil dosyalarini okudum. Orada yazilanlar genel olarak Linux'u
> mu ilgilendiriyor yoksa sadece Turkuaz'in kokeni olan RedHat dagitimi
Oncelikle sizi LinuX'u seCtiGiniz icin teprik ederim:)
www.linux.org.tr de okuduGunuz Turkce-Nasil dosyalari tUm sUrUmler iCin
geCErlidir.. ftp://ftp.linux.org.tr/pub/turkce/linux-turkce.tar.gz dosyasi
sizin iCin yeterli olacaktir..

> ==== Biryerlerde xisp diye X-Windows ortaminda modem ve ppp ayarlarinin
> yapilip ISS baglantilari yapilacagi yaziyordu. Bu program nerede. Ayni
> sekilde tum Linux dagitimlarinda var mi ?

Hayir her daGitimda mevcut deGil ..
ftp://ftp.metu.edu.tr/pub/sunsite/system/network/serial/xisp-2.4p2-ix86.tar.gz
Alip yUkleyebilirsiniz..

> ==== Sound Blaster 16 ve ayri makinamda Sound Blaster 64 AWE ses
> kartlarim var. Bunlarin tanitimi nasil olacak ?

Sound blaster 16 desteGi kerneli compile ederek saGlayablirsiniz..
Bunun iCin /usr/doc/faq/HOWTO/Sound-HOWTO dOkumanini okumanizi tavsiye
ederim..
Bir ara sanirim Module olarak var olduGunu saniyorum ama tam olarak emin
deGilim..
AWE 64 ise biraz zor destekleniyor cUnkU Creative tam Ozellikleri
aCiklamami$ ama sanirim SB-16 olarak CAli$abilir..

> ==== US Robotics 33.6 Voice modem nasil tanitilacak ?

Zaten default olarak ilk olarak kurulurken modem ayarlarini sormu+tur orda
doGru cevap vermi$seniz size sorun yaratmaz. Bu arada umarim modeminiz
Win-Modem deGildir !! CUnkU LinuX win modemlerle CAli$miyor..

> ==== Intel Ether Express Pro/10+ ISA , Intel EtherExpress Pro/100+ PCI ,
> 3Com 3C905B-TX PCI network kartlarini sorunsuz nasil kurarim ?
Onlarida Moduller yardimi ile Cali$tirabilirsiniz yada Kernel
derlersiniz..
Kernel-HOWTO yada Ethernet HOWTO dokumanlari okursaniz size daha yardimci
olabilir..

> ==== Okudugum tum yazilar programi indirin ve kurun gibi satirlarla
> bitiyor. Tumu tar ve gnuzip ile SIKISTIRILMIS. Acmayi beceririmde
> install islemi Linux ortaminda nasil yapiliyor ( Genel soru ) ?
Mudule olarak derlenirse insmod .. Yada Kernel Compile..

> Arkadaslar AHRET sorusu soruyor demeyin. Yillardir her turlu donanim ve
> yazilimin install disketlerinden kurulum yapmis biriyim, ancak Linux
> tamamen yabanci bir ortam.
>
> Windows ortaminda olusan BUG lari gordukce ve bunlari isten anlamayan
> kullanicilara tarif etmeye calisairken harcadigimiz zamana aciyorum. EN
> AZINDAN EVIMDEKI PC imde Linux denemeliyim.

Umarim yardimci olabilmi$imdir..
Yalniz $unu oku bunu oku demek esasinda sizin $efkinizi kirabilir ama
yinede nasil oluyorda oluyor dememeniz iCin bunlari okuyun diyorum..:)
LinuX'lu gUnler..
dS