[LINUX:1613] Re: Ses karti

Taner TAS (b9430199@eti.cc.hun.edu.tr)
Mon, 26 Oct 1998 16:09:59 +0200 (EET)

On Mon, 26 Oct 1998, Ahmet Zorluer wrote:

> Ses kartim ess1868 PNP
> Sistemimde Windows, RH 5.1, Slackware 3.5 kurulu.
> Slackware ses kartimi hic sorunsuz ; "modprobe sound" diyerek
> goruyor ancak RH'e karti tanitamadim.isapnp ile de denedim nedense
> olmuyor.sndconfig --noprobe demeye kalkinca redhat'in setup'indaki
> sound configurator'a giriyor ve sadece SB kartlari configebilecegini
> soyluyor.yani noprobe disabled anladigim kadari ile.Yardim ederseniz
> sevinirim.
> Kolay gelsin.
> Ahmet Zorluer

ilk once pnp kartiniza verilebilecek irq ve io adreslerini pnpdump ile
gozden gecirin.
#pnpdump|more

sonra bu degerleri /etc/isapnp.conf olarak diske kaydedin:
#pnpdump > /etc/isapnp.conf

daha sonra bu dosyada listelenen karta ait her elemanin irq ve io
degerlerini uygun sekilde (# isaretlerini kaldirarak) duzenleyiniz.
#pico /etc/isapnp.conf

daha sonra yaptiginiz duzenlemeleri aktif hale getirin:
#isapnp /etc/isapnp.conf

daha sonra kartin calisip calismadigini ses kartini kullanan bir program
ile sinayin eger calisiyorsa /etc/isapnp.conf dosyasiyla oynamaniz
gerekmiyecek aksi durumda bu dosyadaki duzenlemeleri tekrar gozden
gecirmeniz gerekecektir.Eger basarili olursaniz her seferinde isapnp
komutuyla ses kartini aktif hale getirmeniz gerekmiyecektir.Zira sistem
acilisinda /etc/isapnp.conf dosyasina rastlanirsa isapnp kendiliginden
calisacaktir.

Esenlikler ... /~)~\ /~)~\
/ a n e / / a s