[LINUX:1344] Re: Mail Sorunu

Savas Irez (savas@eniac.cc.selcuk.edu.tr)
Tue, 6 Oct 1998 17:48:29 +0300 (EET DST)

On Tue, 6 Oct 1998, Osman Demirhan wrote:

> [...]
>
> Kocaeli Üniversitesi'nde bulunan bir mail sunucusunda bir takım sorunlarla
> karşı karşıyayız. Sistem çalışırken birdenbire aşırı yükleniyor ve
> aşağıdaki hata mesajını veriyor:
>
> "Out of memory for procmail"
>
> Ayrıca bundan sonra sistemdeki neredeyse tüm deamon lar için bu hata
> çıkıyor ve bu deamonlar duruyor. (Tabii ki inetd de) Böyle olunca mail
> servisi duruyor.
>
> Sistem yüklü iken process tablosuna baktığımda procmail ram in swap in
> tamamını kullanıyor.
>
> Makine Özellikleri: RedHat 4.1, Kernel 2.0.27, RAM=32 M, Swap=25 M
bu hatayi verdiginde
free
komutunun ciktisini da gondermeniz mumkun mu acaba ?

bana sanki ram yetmiyormus gibi geliyor ama ?
bu arada swap=ram*2 (en az) olmasi gerektigi soylenir her zaman.
sistemin ihtiyaclarina gore bunu arttirmaniz yarariniza olur kanisindayim.
mesela bizim sistemimizde 32MB ram var iken 120MB swap var idi.

> Yardımcı olursanız sevinirim.
>
> --------------------------------------
> | Osman Demirhan |
> | Kocaeli Universitesi |
> | Elektronik ve Haberlesme Muh. Bol. |

Savas Irez Selcuk Universitesi
email: savas@eniac.cc.selcuk.edu.tr Bilgisayar Muhendisligi
email: savasirez@hotmail.com
email: savas@konevi.cc.selcuk.edu.tr
Web: http://www.ceng.selcuk.edu.tr/~savas
ICQ: 13399123
AIM: savasirez
-*
Hiroshima-45, Chernobyl-86, Windowz-95, Memfiz98 ?!?