[LINUX:1289] Re: Slackware mi Turkuaz mi?

Murathan BostancI (murathan@ankara.edu.tr)
Sat, 3 Oct 1998 03:28:18 +0300 (EET DST)

Merhaba,
uzun suredir Linux kullanip ingilizce bilmeyen unix saplantisi olan bir
sistem yoneticisi olarak benim sizlere onerim su olacaktir.
oncelikle sunu soylemeliyim,
ha Turkuaz, ha Slackware hich farketmez. yeterki Linux olsun. :)
bir kac ince noktada Turkuaz ve Slackware'in birbirine gore ustunlukleri
var.

oncelikle Turkuaz'in Slackware'e gore ustun ozelliklerini sayalim;
1 - Turkce. Dil problemi yasamiyorsunuz.
2 - Kurulumu basit.
3 - system V standardina yaklasan bir yapisi var. (Giray pes ettim sanma :) )
4 - Donanim tanima konusunda araclari, Slackware'deki araclara gore daha iyi.
5 - AutoRPM dedigimiz bir guzelligi var. sistem'i guncelleme problemi yok.

simdide Slackware'in ustunluklerini sayalim;
1 - Dil problemi patchlerle halledilebiliyor.
2 - Kurulumu biraz daha zor.
3 - /etc/rc.d/ dizinine ilk girdiginizde oha! demiyorsunuz.
4 - donanim tanima yetenegi admin'in bilgi birikimine gore degisiyor.
5 - sistem guncellemelerini belli araliklarla ftp ile halletmeniz gerekiyor.

bunlara ek olarak yakin zamanda bir olay gecti basimdan onu anlatayim:
Bir cocuk geldi birgun ofise, agbi sen linuxcuymussun bi el at su makineye
linux kuralim dedi. oturup kastik 2,5 saat. slackware kurdum makinesine,
anlattim biraz. mutlu oldu gitti.

bir hafta sonra ATX kasayi kapip yine geldi. agbi duzeltemedim diye.
bu sefer de Turkuaz kurduk makineye beraber. gene gitti.
daha sonra ogrendim ki bir turkuaz cd'si edinmis. gayet mutlu :)

Ben sahsen Slackware ile Linux'u taniyan biri olarak ondan vazgecemedim.
Kuracagim linux desktop olarak kullanilacaksa Turkuaz, server olarak
kullanilacaksa Slackware kuruyorum.

win95 osiar 2 ile win98'i karsilastirdiginizi dusunun.
P166mmx/32ram'de hangisi daha hizli calisir?
tabii ki win95 :) peki neden ?
cunki win98 ucan pencereler, ses cikaran butonlar ve bunun gibi goze
hos gelen ama sistem kaynaklarini yiyen bir suru eklemeler icerir.

kuracaginiz linux server olarak kullanilacak ise Slackware
desktop olarak kullanilacaksa Turkuaz kullanmanizi oneririm.

calismalarinizda basarilar.

MuratHan BostancI
murathan@linux.org.tr

Linux is The BEST MuratHan BostancI