[LINUX:1205] Re: giden bir mail'i birden cok kisiye gondermek

Varol KESKIN (keskinv@astronomy.sci.ege.edu.tr)
Tue, 29 Sep 1998 09:01:59 +0300 (EET DST)

Umut ALTINAY wrote:

> Herkese selam,
> benim soyle bir problemim var:
> Calistigim sirketin ithalat servisinde calisanlar icin linux server'da
> user tanimi yaptim. E-mail alip gonderebiliyorlar. Serviste calisan
> herhangi birine e-mail geldigi zaman, bu mail'i gelen kisinin home
> dizininde bulunan ".forward" dosyasi ile ayni servisteki diger kisilere
> dagitabiliyorum. Buraya kadar sorun yok. Sorun e-mail gondermede.
> Servisten biri, e-mail gonderdigi zaman bu mail'in ayni servisteki
> herkese gitmesi gerekli. Su anda bu isi tum kisileri tek tek
> [...]

Bunun icin en kolayi alias kullanmak. /etc altinda aliases adli bir
dosya var. Bu dosta icine bununli ilgili tanimlari koymalisiniz. Ornegin
ithalat adli bir kullanici varmis gibi

ithalat:ali,ahmet,hasan,cenk

gibi bir tanimlama yaparsaniz ithalat adli kullaniciya gondereceginiz
mailler, bu dosyada onun yanina yazdiginiz kullanicilara dagitilir.
Tabii ki bu tanimlamayi yaptiktan sonra

newaliases

komutunu vermelisiniz ki bu tanimlama gecerli olsun.

Ikinci bir yol da ithalat adli bir kullanici tanimlayip onun home
dizinine .forward dosyasina ilgili adresleri yazmak olabilir.

Ucuncu bir yol da listeci programi kurmak. Listproc ve majordomo
bunlardan cok kullanilanlari. Bunlari cekip install etmelisiniz. Bir cok
ftp site'inda bulabilirsiniz. iyi calismalar.

Ucu
Varol Keskin
Ege University, Science Faculty,
Astronomy and Space Sciences Department,
Bornova 35100, Izmir - TURKEY
e-mail : keskinv@alpha.sci.ege.edu.tr
keskinv@astronomy.sci.ege.edu.tr