Re: [LINUX:1157] Slakware3.5

Ozgur Cengiz Demir (ocd@comnet.com.tr)
Sun, 27 Sep 1998 13:00:12 +0300 (EET DST)

On Sun, 27 Sep 1998, BAHADIR ARMAGAN wrote:

> - Bir dosyayi basmak istedigimde printer sadece ilk bir satiri falan
> basiyor. Daha once boyle bir sorunum yoktu. Sanirim ben bir haltlar
> karistirdim ve hatirlamiyorum. Nasil duzeltebilirim?
Printer ayarlarini yapmanin cok cok basit bir yolu var... webmin adinda
bir tool var (adresini hatirlamiyorum ama altavista dan aratarak
bulabilirsiniz) ... onu cekin... printer ayarlarini secin.. otomatik
oalrak yapiyor...

> -xdm`yi nasil kapatmam gerektigini bilmiyorum. Genelde konsoldan kill
> ediyorum. Bunun bir sakincasi var mi?

X i neden xdm ile calistiriyorsunuz ? startx demeyi denesenize...
kapatmak icin ctrl + alt + backspace tus kombinasyonunu
kullanacaksiniz...

> - Kullandigim mouse switchli. konsolda MS, Xdm`de PC konumunda
> kullaniyorum. Bu isi standardize etmenin bir yolu yok mu? Hangisini
> hangisine donusturmemi tavsiye edersiniz ve nasil?

Ms mouse yapin.... gpm -k ; gpm -t ms deyin... X ayarlarinida ms e gore
yapin...

> - Linux acikken CD degistirmek icin ne yapmam gerekli?
soru pek acik degil...
Unix ler butun device lari dosyalar olarak gorurler.. sizin bir CD yi
kullanabilmeniz icinde CD bir directory ye mount edilmis durumda
olmalidir... CD yi mount ederseniz ancak o zaman kullanabvilirsiniz...
bir CD yi m,ount etmek icin

mount -t iso9660 /dev/cdrom /cdrom komutunu kullanmalisiniz... *ayrintili
bilgi icin man mount :) *
daha sonra CD yi degistirmek icin once unmount edip sonra yeni CD yi takip
onu mount etmelisiniz...

> -Xdm@de 800*600 cozunurluge gectigimde desktop@un dort tarafindan da
> eksiliyor ve asiri miktarda saga kayiyor ekran. Bunun cozumu?? 1024*768
> de calisirken ekranda yazilanlari gormek icin buyutec kullanmam
> gerekiyor nerdeyse 0-)

X ayarlarini yanlis yapmissiniz... xf86config demekten baska carem yok :)

> - 33600 HSP ve bir de 14400 Rockwell chipsetli eski bir modemim var. Bu
> durumda sanirim 14400 kullanicam. Soru:: dip ve chat programlariyla
> nasil baglanicam. ISP provided IP adresi kullandigim icin nasil bir
> script, nereye ve nasil, yaraticam. Dip`ten baska baglanmanin kolay bir
> yolu var mi (bir dialup programi falan)?

linux.org.tr altinda ppp.txt yi okuyun...

> -kernel derlemek nedemek?Nasil yapilir?

Butun isletim sistemleri kernel'a sahiptirler. Bu kisim hardware iletisimi,
islem yonetimi gibi low level isleri duzenler. Baska isletim
sistemlerindeki driver kavramini duymussunuzdur, UNIX ler de isletim
sistemi donanimi driver lar ile gormez, kernel da o donanimin destegi
varsa gorurler, ornegin ethernet karti, eger ne2000 kartinin destegi varsa
(kernelda) sizin taktiginiz bir kart icin ayrica driever yuklemeniz
gerekmez... diger Unix tiplerinde source kod acikta olmadigi icin kernel
derlenmez, donanimla icin extra moduller kernel a sonradan dahil edilirler
(bu Linux tada mumkun), Linux ta ise source acikta oldugundan kernel i
bastan derleyip donanima destek verebilirsiniz.. ama bu genelde baslangic
duzeyi bir is degildir ama linux kullanan herkezin yapasi gereken bir
istir.. ayrintili bilgi icin manuallari okuyun.... (kernel derleme islemi
sirasinda mkn nizin boot etmeme olasiligi vardir :) uyarmadi demeyin)

> - 0822 li numaralari nasil ucretlendiriliyor? Dakika hesabi mi? Yoksa
> saat hesabimi?
> 143`lu numaralar ucretsiz mi?

gunduz 6 dk si 1 sehir ici konturu, gece 10 dk si bir sehir ici konturu..
143 lu numarada 822 lerle ayni..

Ozgur C. Demir Comnet Iletisim A.S. (212) 212 14 80 - 24