Re: [LINUX:946] turkce karakter

Gorkem Cetin (e077245@narwhal.cc.metu.edu.tr)
Mon, 21 Sep 1998 17:14:34 +0300 (WET)

Bunun için asagidaki sirayi takip ediniz.

1. latin5-16, tr.map ya da trq.map dosyalarindan birisini
/usr/lib/kbd/consolefonts dizini altina kopyalayin.
2. /etc/inputrc dosyasi içine
set meta-flag on
set convert-meta off
set output-meta on
satirlarini yerlestirin.
3. Yazitiplerinden birisini (/usr/lib/kbd/consolefonts/iso09* ile
baslayan) secin. Bunu bir kenara yazin.
4. Asagidaki komutlari yazin

setfont iso09*** (hangi yazitipini secmisseniz)
loadkeys tr.map (ya da trq.map, latin5-16)

5. Sistemden çikin (makinayi kapatmayin, sadece oturumdan çikin) ve girin.

Türkçe yazabildiginizi göreceksiniz.

(bash kullandiginizi farzediyorum ve ezbere yaziyorum, bir sorun çikarsa
bana özel mesaj atabilirsiniz)

Iyi çalismalar
Görkem