Re: [LINUX:1049]

Yavuz Darendelioglu (bioyavuz@rorqual.cc.metu.edu.tr)
Mon, 21 Sep 1998 10:29:04 +0300 (WET)

Merhaba,

On Sun, 20 Sep 1998, Mehmet Ali Ozdemir wrote:
> Merhaba. Çalışır durumda bir işletim sistemim var ve bilgisayarlardan pek
> anlamam. Yani bu durum benim icin bir nimet sayilir. Ustelik bu bilgisayari
> evde kullaniyorum. Peki, bu durumda linux'a geçmem için sizce sebep var mi?

1. Bence bir ara (Soyle islerinizi vb. aksatmayacak bir zamanda) Linux'u
deneyip onun nimetlerini'de gormenizde yarar var. Ancak sunu unutmayiniz
ki su anda kullanmakta oldugunuz sisteminiz her ne ise (buyuk olasilikla
da Win-XX -) orada alistiginiz seylerden farkli bir ortama gireceksiniz.

2. Yasinizi, isinizi ve mesleginizi bilmiyorum ama eger gelecekte bu
alanda birseyler bilmeyi ve farkli sistemler uzerinde tecrube edinmeyi
olmayi arzu ediyorsaniz deneyin derim.

3. Bu gecis islemi o kadar da abartilacak birsey degil. Bu gun Linux'u
deneyip yarin yeniden eski sisteminize donebilirsiniz. (Bu gecislerde
onemli dosyalarinizi yedeklemeyi unutmayin)

4. Ayrica "Ya Linux, ya Digeri" seklinde karar vermeniz de gerekmiyor.
"Hem Linux, hemde Digeri" diyerek baslangic yapabilirsiniz. Sonra da
hangisi size cazip geliyorsa ona gecebilir veya surekli ikisini de bir
makinada kullanmaya devam edebilirsiniz.

> Ayrica Linux çok kullanicili bir sistem, oysa evde network yok.

Tabii ki, cok kullanicili olmasi "Tek kisi kullanamaz" anlaminda degil.
Su acidan bakin, cok kullanicili sisteminiz butun kapasitesi ile bir tek
size hizmet verecek. -))

Bu arada Linux'u network olmadan da kullanabilir ve ihtiyaciniz oldugunda
da network'e (varsa modeminiz ile bile) dahil olabilirsiniz.

> evde kullaniyorum. Peki, bu durumda linux'a geçmem için sizce sebep var mi?

Yukarida verdiginiz bilgiler isiginda bir sebep goremedim. Ama, bana gore
merak ve ilginiz de gecerli sebeplerdir. Herhangi bir nedenle sizi
Linux'a yonlendirmeyi veya Linux'tan uzaklastirmayi dusunmuyorum. Cunku,
beklentisiz ve onyargisiz olarak Linux ile tanismamaniz daha saglikli
karar vermenize yardimci olacaktir.

Saygilar,

Yavuz Darendelioglu
Biyoloji Bolumu