Re: [LINUX:906] Re: WinMOdem

Emre SUMENGEN (sumengen@artemis.efes.net.tr)
Sat, 19 Sep 1998 04:23:09 +0300

Imran Geriskovan wrote:
> Ayarlara bakildiginda I/O adresi 3E8 IRQ 15 okuyorsunuz.
> Ve DOS programlarin uyumluluk modunda bu modemle adres ve IRQ 4 uzerinden
> haberlesebilecegi soyleniyor.
> Simdi bi sorum var?
> Acaba W95 filan yuklenmeden direkt Linux acilsa ve seri port ayarlari elle 3E8
> ve IRQ 15 yapilsa ne olur?
> Linux seri portun IRQ sunu 15 olarak kabul edermi?

HiC tavsiye etmiyorum. Neden? CUnkU 3E8 bir com port adresi gibi
gOrUnUyor fakat yanIlmIyorsam IRQ 15 pc'nizdeki secondary i/o
controller'inin IRQ'su olmalI. EGer makinanIzda ikinci bir i/o portu
yoksa problem olmayabilir. Ancak iki i/o portu olanlar, ve de Ozellikle
secondary controller'e baGlI device'lar kullananlarIn gerCekten kOtU
Seyler yaSamalarI olasI. SonuCta modeme eriSmek iCin Linux'unuz oraya
CaGrI gOnderecektir.
Ama hiCbirSey de olmayabilir (ufak bir CakISma dISInda :P).
Tabii bence bunun olasIlIGI cat /vmlinuz > /dev/hda yazdIGInIzda
kurtulma olasIlIGInIzdan BIRAZ fazla :P

| Emre SUMENGEN |
| Ege University |
| Engineering Faculty |