Re: [LINUX:992] Word dokumanlarini PostScript hale getirme.

Mustafa Karakaplan (mkarakaplan@inonu.edu.tr)
Thu, 17 Sep 1998 15:35:08 +0300 (EEST)

Selam,
doc dokumanlarini ps formatina cevirmek icin fazladan programa ihtiyac yok.
Yapmaniz gereken tek sey Word da yazici olarak bir postscript printer
secmek. Baslat=>Ayarlar=>Yazicilar=>yazici ekle=>bla bla..:-))
HP LaserJet 5MP iyi is goruyor. Yaziciyi sectikten sonra
yazicidan bastirirken print to file secenegini secmelisiniz. prn uzantili
bir dosya olusuyor. Uzantisini ps olarak degistirmeniz gerekiyor.

Yazicinin ayarlarini degistirerek degisik ozelliklerden
yararlanabilirsiniz.
Ornegin dpi ayarlari degistirilebiliyor.
Tam hatirlamiyorum ama, galiba download soft fonts diye bir secenek
uzerinde de oynama yapmaniz gerekiyor. Eger cok onemli ise ve
hala win95 ve wordxx kullanan birinde deneyeyim.

Linux listesi olduguna gore Linux dan da bahsetmek gerekiyor.
Linux da ps dogal bir format. ps uzerinde islem yapmak icin gerekli her
sey var. ps dosyayi ps olmayan bir yazicidan bastirabilirsiniz.

iyi calismalar. forewer UNIX!

Mustafa Karakaplan
Inonu Universitesi
Enformatik Bolumu Bsk.