Re: [LINUX:988] Re: User Friendly

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Thu, 17 Sep 1998 14:58:29 +0300 (EEST)

On Thu, 17 Sep 1998 umite@migros.com.tr wrote:

> Merhabalar

>Ama user friendly'diye tabir edilen ozelliklerden yoksun kalan bir
>isletim sistemi son kullaniciya nasil hitab edebilir.
Selamlar...
Ne yazik ki edemez ??!! CUnkU son, yani hiC bilmeyen bir kullaniciya
indirgenirse sonuCta Win9X pek farki kalmayacaGina inaniyorum..
OS'lari bir nebze olsun inceledim hatta Win95 ilk CiktiGi zamanlarda bende
bir yerlerden bulup yUkleme derdindeydim.. Ama bir baktim ki OS ne kadar
user friendly olursa o kadarda ipleri OS'un eline veriyorsunuz ipleri
OS'un eline verince'de sorun olunca ineGin Trene baktiGi gibi bakip
durursunuz...
Ben Mac/OS,NT,WinX,DOS,CP/M kullandim baktim ki i$ler ne kadar Sistemin
eline verilirse i$ler o kadar Cikmaza giriyor..
Hatta Ornek vereyim makinamdaki Salak WinModemden kurtulmaya karar verdim
Yeni bir tana Rockwell Chipsetli aldim.. Pnp modemi Win95 tanitmak iCin
akla karayi seCtim neden?? CunkU diGer modemin kalintilari sistem Uzerinde
kalmi$ti .. Driverler bir aCili$ta aktif olurken diGer Acili$ta
kayboluyordu.. SOnra 2-3 saat uGra$tiktan sonra Tum dialupla ilgili
componentleri kaldirdim ve kurabildim. Ama Linuxda bOyle bir i$lem
gerektirmedi !! CUnkU makina aCilirken zaten modemi detect etmi$ti!!
Sadece pppsetup programi ile 15 dk. filan ayarlari yapmak iCin uGra$tim o
kadar..!! Artik evde Win95 den kurtuldum..;)

yani burda anlatmak istediGim $u i$ler kolayla$tikCa arka planda
karma$ikliGi da artar ve COzUm de bir o kadar zorla$ir..

> Linux Sadece profesyonellerin isletim sistemimi olacak. ?

Hayir ama dummy userlerin'de olacaGini sanmiyorum...

> Orta okul, liseye giden bir insan'i birakin artik ilkokul ogrencileri
> bile bilgisayar ile tanisti. Bu insanlari dusunmeyecekmi?

Evde kuracak kadar iyi olacaklarini sanmiyorum .. Ama yinede Okulda filan
kullandirilabilir.. Ama orta oGretimdeki bi Ogrenci iCin pek mUkemmel
uygulamalar iCermiyor LinuX Ozelliklede o ya$lardaki Cocuklar daha Cok
oyuna meraklilar o yUzden Linux platformu onlar iCin uygun deGil(Evde)

Ama lise ve Universite CaGindakiler bazi $eylerin farkina vardiklarindan
vede merakli olduklarindan Linux onlar iCin Cok yararli olabilir..

from Turan Yuksel
(*) Win9x de multitask, veya PowerMac da. Ama bu makineleri
ayni anda bir kisi kullaniyor, bu kisi de genelde tek bir ise odakliyor
kendini. Yani, multitasking olayina bir "insan sinirlamasi" geliyor.
peki bu insanlar icin sinirlandirilmis bir LinuxLite dusunulemez mi ?

Ben karsilastim ve eminim bilgi islemcilerden is bekleyenler TEKTUS'a
takmis durumda TEKTUS'a basayim su olsun bu olsun diyorlar' tamam bu uygulama
programinin sorunu ama bu programlar bir yerde OS ile sinirli degil mi
-enazindan kullanilma acisindan- ?

from Devrim Seral
umarim!!

>OS/2, NT, Linux bunlari savastirmaktan, birbirine oldurtmekten se kendi
>mefaatlerimiz icin kullanmak daha anlamli olur. NT'nin yapamadigini
>Linux'a , OS/2 ya, Linux eksikliklerini BEOS'a yaptirmak bence daha
>mantikli geliyor. Hicbir OS sovenligi'nin birsey saglayacagina inanmiyorum.

Cok haklisiniz .. Ama o Cumlenin neye cevap olarak yazildiGini
unutmassiniz umarim!!..

> Linux' yeni bir OS dokumantasyon ve yardim eksikligi yadsinamaz.
> Karsinizda isletme icin tek muhatab goremiyorsunuz. Ayrica destegin cogu
> gonullulerden olusuyor ya bu gonulluler gonullulukten vazgecerse. ?;))

Himm .. TurkCE dokumantasyonda eksiklik olabilir ama birCok konuda
dOkUmalar mevcut .. Hatta her konuda!! Sadece INGILIZCE gerekiyor..
Ben destekten vazgeCmem..:p
dS