Re: [LINUX:946] turkce karakter

Ozgur SAHiN (ozgur@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Wed, 16 Sep 1998 15:03:23 +0300 (EEST)

On Wed, 16 Sep 1998, John W. Serra Jr. wrote:

> Linux kitabindaki talimatlari takip ettigim halde Turkce karakterleri
> virtual console'da cikartamadim.
> Turkce karakteri olan bir tusa bastigim zaman curser yerinde sayiyor. Ne
> yalnis yapiyor olabilirim anlamiyorum.

Konsolda TUrkCe yazabilmeniz iCin iki iSlem yapmalIsInIz. Bunlar;
TUrkCe klavye dUZenini yUklemek ve TUrkCe karakterleri gOsterebilecek font
kullanmaktIr. TUrkCe karakterlere bastIGInIzda kursOr hareket etmediGine
gOre bUyUk ihtimalle TUrkCe klavye dUzenini yUklediniz. SanIrIm konsolda
kullandIGInIz font TUrkCe font olmadIGIndan dolayI gOrUntU alamIyorsunuz.
setfont komutu ile /usr/lib/kbd/consolefonts/ dizini altIndaki fontlardan
birisini yUkleyebilirsiniz. fontconfig ile de halledebilirsiniz.
EGer ilgili dizinde TUrkCe fontunuz yoksa
ftp://linux.org.tr/pub/turkce dizini altInda bulabilirsiniz.

Kolay Gelsin.
Ozgur SAHiN