Re: [LINUX:870] Re: GPL/GNU

Turan Yuksel (e109796@orca.cc.metu.edu.tr)
Sun, 13 Sep 1998 18:57:10 +0300

-----Original Message-----
From: Ozgur Cengiz Demir <ocd@comnet.com.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Date: 13 Eylül 1998 Pazar 14:36
Subject: [LINUX:870] Re: GPL/GNU

[silindi...]
>Qt, qt hem win32 platformunu hemde X platformunu destekliyor, X icin
>ticari olmayan bir urunse tamamiyle ucretsiz, eger ticari bir program
>yazarsaniz lisanms ucreti odemeniz gerekir, win32 platformu icin qt yi
>ucretli almak durumundasiniz... yazdiginiz bir source u degistirmeden
>(tabii isletim sistemine ozel yordamlar kullanmadiginiz surece) diger
>platformda derleyebilirsiniz...

Tümüyle GPL ve/veya freeware çözümler de var....
1. Windows 9x/NT için bedava X sunucular var. Tucows mirror'larina
bakabilirsiniz.
2. gnu-win32 diye bir GNU araç seti var. (www.cygnus.com) Beta ama, baya
iyi. 13MB gibi, kurulumu kolay. GNU C, C++, bison, gdb gibi birçok yararlı
araç var, bunun sayesinde birçok UNIX kodunu windows'da da
derleyebiliyorsunuz.(Içinden windows için bash çikiyor, en azindan onun için
bile download edilir, command.com gibi ilkel shell'lerden biktiysaniz!)
3. Tam adresi hatirlamiyorum ama Rusya'da biryerde windows +gnuwin32 için
libX11, libXt gibi lib'ler ve lesstif (ve mwm) vardi. Biraz aramayla
bulunabilir.
4. Toolkit olarak, gtk+ da kullanilabilir (galiba), gtk.org'da gördüm ama
fazla incelemedim, Windows için gtk varmis.Kararli mi kararsiz mi
bilmiyorum.
5. Tcl bilmiyorum-kullanmadim-ilgilenmedim ama windows için Tcl/Tk var,
belki isinizi görebilir. (http://sunscript.sun.com) Ama X kullanmiyor,
direkt
Windoze görünüsü...

Not: Galiba insanlar mikrosoft icadi development kit'leri begenmedikleri
için böyle port'lar yapiyor.

-Turan Yüksel (e1097963@ceng.metu.edu.tr)

-Turan Yüksel (e1097963@ceng.metu.edu.tr)