Re: [LINUX:790] Re: vestel asteo

Yusuf ALAKAVUK (yusufal@alnet.net)
Wed, 9 Sep 1998 17:42:36 +0300

Dediklerinize katiliyorum ama BSA ve microsoftun yaptigi gayet çok basit
bilgisayarcilari müsteri arayip yeni alacaklari makinalarda windows
istemiyerek saticiyi yakalamaya çalisiyorlar.Eger satici bu oyuna gelirse
kopya yazilim satmakla suçlanabiliyor çünkü sizinde bildiginiz gibi OS
olmadan bilgisayarlar çalismiyor.Tabii burda bir istisna var o da
bilgisayari alan müsterinin elinde orjinal OS bulunmasi.
Ama sakin bunu savundugumu sanmayin.Bu olaydan en çok zarari gören biz son
kullanicilariz.Ama unutmayalimki Türkiyede yazilimcilari kouyan yasalar var
ve burda istenen makinalarda OS olarak W95 illa kurulacak diye bir dayatma
yok ama bir orjinal OS olmasi gerekir.

Iyi günler

-----Original Message-----
From: mcakir <mcakir@artemis.efes.net>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Date: Wednesday, September 09, 1998 5:33 PM
Subject: [LINUX:790] Re: vestel asteo

Yalniz burada genelde uygulanan bir taktik de var. Bilgisayar fiyati
icerisinde MS a gidecek $100 (ya da ne kadarsa) yok! belirtilmiyor.
Laflari da ona aslinda. Yoksa kimsenin taktigini sanmiyorum uzerinde ne
calistiracaginiza.

Misal, ben gecen bir bilgisayar aliyordum, ayni bu sekilde olay cereyan
edince, ben ellerine linux cd sini verdim, ben bunu kullanacagim, bunu
install edip verin dedim. Biraz laf edildi ama sonunda linux u da
kuramayacaklarini soyledikleri icin (beklenen de oydu 95 jenerasyonundan
8-) ) ben de pa$a pa$a makinami microsoft un tecavuzune ugratmadan
aldim.

MS yuklu olmasi gerekiyor diye bir kanun konulabilecegini sanmiyorum.
Anayasamizda Turkiye nin resmi isletim sistemi MS 95 dir falan gibi
birsey yok 8-) .

Bence olaylarin ustune gidin. Eger MS kullanacaksaniz parasini verip
kullanin, ama kullanmayacaksaniz (ki niye kullanasiniz), bilgisayar
pazarlama isine muteahhit gibi bakan kisilere para kaptirmayin.

saygilar.