Re: [LINUX:765] Yedek sunucu

Devrim SERAL (devrim@Tef.Gazi.Edu.TR)
Wed, 9 Sep 1998 16:02:21 +0300 (EEST)

On Wed, 9 Sep 1998, Imran Geriskovan wrote:

> [...]
> "Makina kopyasi" nitelemesini ozellikle kullaniyorum cunku bize gereken gercek
> bir "makina kopya"si. Bu makinanin basina birsey gelirse (ariza, yangin,
> hirsizlik, vs, vs) tum kullanicilara diger makinaya yonlendirerek islerin
> durmamasini amacliyorum.
>
> Amaclarimi acikladiktan sonra daha net oldugunu zannettigim su sorulari
> soracagim:
>
> Bir makinanin baska bir makinanin kopyasi olmasini nasil saglarim?
> Nasil bir aynalama/yedekleme politikasi izlemeliyim?
> Hangi yapilimlar bu isi icin uygun olur?

Selamlar,
Raid SCSI kart alirsiniz ve makinanin diskinin mirrorunun sUrekli
alinmasini saGlarsiniz..Biraz pahali olur vede makinaninz CalininCa pek
i$e yaramaz..
Makinaya Uzerindeki diskin Bir benzerini alirsiniz ve i$lerinizi software
raid ile halledersiniz(bkz. Software-RAID)
O zaman HDD herhangibi sorun olunca sOkUp hemek yedeGini takar i$inizi
halledersiniz...
Tape backup unit alip sUrekli makinayi yedeklerim... EGer sorun olursa
hazirda yedek bir HDD(Fiatlar bayaGi ucuz) tutar,Sorun olunca tape
backuptan yedeklediGim verileri hemen ikinci HDD'yi devreye sokarak
sisteme aktaririm bu i$lem maximum 1 saat filan sUrer..

Bu arada tUm bu konuyla ilgili dOkumanlarda dendiGi gibi YEDEK YEDEK
YEDEK!!
Sisteminiz regular yedekleyin..
Bu arada hayati Onem ta$iyan verilerinizin / partitionundan ayri bir
partitionda olmasina Ozen gOsterin..
Yabanci yUklediGiniz programlari /usr/local dizini altina atin ve bu
dizin altindan Cali$tirilabilir olabilmelerine(/bin veya /sbin altina
atmayin) dikkat edin. Ayrica /usr/local ayri bir partition olsun ve
yedekleri surekli alinsin..Base sistemi 10 dk. kurar hemen tape backuptan
sistemi eski haline getirebilirsiniz..
Bir ba$ka cOzUmde.. yedek bir makina tutun(Biraz maliyetli) ve bu
makinayi hemen eskisinin yerine koyabilirsiniz..
Yada Problemi kuCuk parCalar bOlun.. Yani 2,3 sistem alin ve ayri ayri
uygulamalari ayri yerlerde Cali$tirin .. BOylece sorun tUm birimleri
etkilemez sadece bozulan kismi etkileyecektir..

Umarim size yardimci olabilmi$imdir..
dS