Re: [LINUX:681] HEEELLLPPP

Emre SUMENGEN (sumengen@artemis.efes.net.tr)
Wed, 09 Sep 1998 05:44:38 +0300

BAHADIR ARMAGAN wrote:

> [...]
> kaldirabilir diye (maksadim partitionlari silip enazindan CD'mi
> gorebilmek ,Mantiklmi bilmiyorum) RedHat boot (install) diskettini
> ardindan supp disketini taktim. DiskDruid'e geldigimde bolumleri
> sildim(dos haric), OK dedigimde (dogal olarak, bu bir install programi
> oldugu icin) silmedi ve linux icin partition yaratmami istedi. Tekrar
> kurmaya calistigimda ise bazi dosyalarin zaaten var oldugunu soyleyip
> kabul etmiyor.

> S1: En azindan herseye bastan baslamam icin bu partitionlari nasil
> silebilirim dos'a zarar vermeden? (Silmek ve formatlamak)

PartitionlarInIzI dos'tan silmek iCin dos'la beraber gelen FDISK
programInI kullanabilirsiniz. Ancak dikkatli olun, FDISK gerCekten
acImasIz bir program :P. YapmanIz gereken, partition listesinden Non-DOS
olarak gOrUnen partitionlarI silmek.
Ancak problemin kaynaGI bu olmayabilir. BilgisayarInIzI DOS'tan aCtIktan
sonra
edit c:\config.sys
komutunu verip, config.sys dosyasInI aCIn. DosyanIn iCinde
LASTDRIVE={Bi$eyler}
gibi bi satIr var mI bakIn. (Tabi {Bi$eyler} yazmIcak, yerine bi harf
olucak varsa) Varsa o satIrI deGiStirerek, yoksa ekleyerek, aSaGIdaki
hale getirdikten sonra deneyin. Belki probleminiz hallolur...
LASTDRIVE=Z
(Burada yaptIGImIz dos'a en son hangi drive letter'e kadar destek
vermesi gerektiGini sOylemek. Bi ihtimal diyorum :P)

Olmazsa, ilk baSta sOylediGim gibi Non-DOS partitionlarI silip, sIfIrdan
kurmayI deneyebilirsiniz.

| Emre SUMENGEN |
| Ege University |
| Engineering Faculty |