Re: [LINUX:666] Re: install

Emre SUMENGEN (sumengen@artemis.efes.net.tr)
Sun, 06 Sep 1998 08:08:31 +0300

BAHADIR ARMAGAN wrote:

> SORU 1: Linux'un file system'i degisik sanrim,burayi tekrar birseyle (ve
> de neyle) formatlamam gerekir mi? ve Spaw icin ayirdigim kisim icin de
> ayni soru.

Linux file system olarak (genelde) ext2fs kullanIyor. Linux iCin
ayIrdIGInIz alanI
kendiniz formatlayabilirsiniz, ama kurulum programI (script'i mi
demeliydim :P)
bunu formatlanmamIS bir partitionla karSIlaSInca zaten yapIyor. Yani
kurulumda
bu yUzden bir hata ile karSIlaSmazsInIz...

> Boot disketinden boot ettim. Linux'un yedegi Ilk parition'da (yani
> hdd'de) oldugu icin Supp disketi istedi. onu da taktim. Sonra
> bilgisayarinizda (bilmemne) destegi varmi diye sordu. Yok dedim cunku
> anlamadigim bir yere dallandi (zaten sanirim o dediginden yok). Sonra
> Hardiskin partitionlarini gosteren bir ekran cikti. Burada edit, add
> vs... gibi secenekler var anladigim kadariyla burasi da hhd nin
> partionlarini degistirmek icin (ozaman fipse ne gerek vardi). Her neyse:

fips'e Su gerek var : Normalde bir partition'da deGiSiklik yaparsanIz
(ikiye ayIrma,
UCe ayIrma, bOlme, katlama :P vs vs) o partition'daki bilgilerin tUmU
yok olur. Ancak
fips, bilgilerinize zarar vermeden partition'unuzun sonlarIndaki
fragmente olmamIS
bOlgeleri ayIrmanIza izin veriyor.

> Souru 2: Bu son ekrandan bir turlu cikamadim. Surekli "You must assign a
> root (/) partition (ext 2) for the install to proceed" diyor. Aklima
> gelen seyleri yaptim ama beceremedim. Ne yapmam gerekiyor bu asamada.
> Son Soru: Cektigim boot.img'in vesiyonu mu farkliydi acaba?

YapmanIz gereken linux iCin ayIrdIGInIz DOS formatlI partition'un (ki
sanIrIm /dev/hda2
falan olmasI lazm (ama kontrol etmeden biSey deGiStirmeyin!)) Type'ini
"Linux Native"
yapanIz.. Turkuaz kullanmIyorum, ve sadece bir kez kurdum Simdiye kadar.
Onun iCin
bahsettiGiniz programIn ne olduGunu ancak tahmin edebiliyorum (sanIrIm
slackware'deki
cfdisk tUrU olmasI lazm). Burda yapmanIz gereken Linux partition'unuzu
seCip, edit'ten
(yada baSka bi yerde de olabilir, dediGim gibi elimin iCi gibi bildiGim
sOylenemez)
partition type'InI Linux Native olarak (sanIrIm numarasI 83 olacak)
deGiStirmek. AyrIca
linux'unuzun swap iCin ayIrdIGInIz alanI gOrmesi iCin o boS alanI da bir
partition'a
dOnUStUrUp, oranIn type'InI da Linux Swap (sanIrIm bu da 82 olmalI)
yapmanIz gerekir.
Bunlardan sonra kurulum, target partition olarak Linux Native yaptIGInIz
alanI, swap
olarak da Linux Swap alanInI otomatik olarak gOrecektir. (yine de
windoze gibi e$$eklik
yapmIyo, bize soruyo, CUnkU insan beyni her zaman bir mikroi$lemciden
Cok daha iyi dU$UnUr!)