Re: [LINUX:631] Re: PC-NET Kar$ila$tirma!!

O.Volkan HATEM (volkan@tel-soft.com)
Fri, 4 Sep 1998 15:23:37 +0300 (EET DST)

On Fri, 4 Sep 1998, Berk Ulsoy wrote:

> Arkadaslar, sayin Linuxseverler,
> Yazacaklarimi biraz karamsar gorebilirsiniz ama yaziyim.
[ gerisi silindi ]

Berk aslInda haksIz sayIlmaz. Bilgisayar dediginizde
insanlarIn aklIna eskiden "main frame"ler gelirdi,
simdi ise "masa ustu" makineler gelmekte. Bir kelime
islemci, bir animasyon programI ya da bir spreadsheet
calIstIrmasI yeterli oluyor.

Bir arkadasImIn kehaneti (CagrI C, bi kIsmInIz iyi tanIr
:)) bir sure sonra uzerinde sadece "ms-office" tarzI
uygulamalarIn calIsacagI ozellesmis makinelerin yaygIn-
lasacagI seklinde. Hatta, derleyici bulmakta gucluk cekerseniz
sasIrmayIn diyor.(uretim araclarInIn tekellesmesi gibi bisi).

Bilgisayarlarla ilgili bir baska kehanet ise (bu defa
ileriye donuk arastIrma gelistirme calIsmalarI temel
alInarak yapIlan bir yorum) 10 yIl sonra, bilgisayarlarIn
onemli bir kIsmInI "kucuk, akIllI ev aletleri olusturacak"
Buradaki onemli fark, kullanIcInIn artIk isletim sistemi
secimini ureticiye bIrakIyor olmasI.

KIsaca, performans hemen hickimsenin umurunda degil
(dar gelirli universiteler, ileri duzey arastIrma kurumlarI
vs. haric).

Herneyse, Linux'un sansI bence hayli yuksek. Masa ustu
kullanImInda yaygInlasmasI cok yavas olacak olsa da...

-volkan