Re: [LINUX:592] (no subject)

Selami AKSOY (Selami.Aksoy@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Thu, 3 Sep 1998 20:45:21 +0300 (EEST)

On Thu, 3 Sep 1998, BAHADIR ARMAGAN wrote:

> Red hat'in içinden cikan readme'de Red Hat linux'u kurmak icin boot
> disketine gerek oldugunu soyluyor. Aradim taradim Autoboot.img diye bir
> dosya buldum. Sanirim ihtiyacim olan bu. Autoboot.img dosyasindan nasil
> bir disket elde edebilirim? fdisk benzeri bir program oldugu soylenen
> Fips'i de bulamadim. Sanirim hdd'yi hazirlamak icin gerekiyormus.

images directory si iCinde boot.img ve supp.img olmasI lazIm. Bazen sadece
birincisi (boot.img) yeterli olur. Bazen de 2. sini de ister. cdrom dan
kurulumda birincisi yeterli olmasI lazIm. fips'i dosutils directory sinde
bulabilirsin. Tabii bu directoryleri cdrom'u veren dergi sIGmIyor filan
gibi bi gerekCeyle kIrpmamISsa. eGer kIrpmISsa ilk Once hangi version
olduGunu OGrenin elinizdeki redhat'In. Daha sonra eksik olanlarI ftp
lerden tamamlayabilirsiniz.. Su anda Turkiye de RedHat 5.1 yansIsI

ftp://ftp.gazi.edu.tr/pub/Linux/redhat-5.1
ftp://ftp.metu.edu.tr/pub/redhat51
ftp://sunsite.bilkent.edu.tr/pub/linux/redhat/redhat-5.1
ftp://ftp.itu.edu.tr/pub/linux/redhat/manhattan

directorylerinde var. Ama derginin verdiGi 5.0 da olabilir. O da
ftp://sunsite.bilkent.edu.tr/pub/linux/redhat/redhat-5.0
directorysinde var.
Daha aSaGI bi version olduGunu da zannetmiyorum elinizdekinin.

Az birSey de fips ten bahsedeyim. Simdi linux'U makinenizde ayrI bir
partition'a kurmanIz gerekiyor. bunun iCin de eGer daha Onceden 2. bir
partition oluSturmamISsanIz makinenizde bunu dos/windows kIsmIna zarar
vermeden oluSturmanIz gerekiyor. Bunu da fips ile yapIyorsunuz. Veya
elinizde varsa partition magic ile filan da yapabilirsiniz. ilk Once
dos/windows tarafIna defrag Cekiyorsunuz. Daha sonra da 2. partition'u
ayIrIyorsunuz. fips'in kullanImI gayet basit. Ilk baSta zaten kendisi
sizden bi boS disket isteyip bunu kurtarma disketi yapIyor.

--- __ _
SaygIlar, Sevgiler / /(_)_ __ _ ___ __