Re: [LINUX:410] sed'de return gosterimi, library hatalari, .ps > txt cev

Sait Karalar (k-sait@hitit.bimel.com.tr)
Thu, 27 Aug 1998 09:14:41 +0300 (EET DST)

Himm.. "sed" i soyle kullaniyorum...

sed -e s/"hedef_string"/"yeni_string"/g dosya_adi > yeni_dosya_adi

--> -e s/ /g icin "man sed" icine bakiniz...

komutu ile bir dosyadaki istenilen string i yenisi ile
degistirebilirsiniz;

hedef_string --> bosluk ise " " , tab ise "\t" kullanin;

string icerisinde " isaerti geciyorsa, veya ! # @ gibi. sorun
cikartabilecek karakterler mevcut ise, tabiki bunlari \" seklinde onune
\ koyarak yerlestirin, sorum hallolur...

iyi calismalar;

- ~ Sait Karalar \
- Bimel LTD, Ankara |----> http://www.bimel.com.tr/~sait/
- Network Group /