Re: [LINUX:344] internet connection

remzı (remzi@service.raksnet.com.tr)
Wed, 26 Aug 1998 19:16:56 +0300

Ozgur Tekinsen wrote:

> Selam, Dialup modemle internete baglaniyorum.root uzerinden bir script ile
> pppd yi kullanarak baglantiyi kuruyorum. Buraya kadar bir sorun yok. Fakat
> benim istedigim root haricinde de bir kullanicinin bu scripti
> calistirabilmesi. ilgili herseye full yetki verdim. Ama pppd yi aciyor ve
> numara bile ceviremeden 'Exit' oluyor. Bunun bi cozumu varsa (mutlaka
> olmali) cok sevinicem.
> Sevgiler ...

.bashrc dosyası içine
alias ppp='pppd -d -detach /dev/cua1 &'

herhangi bir user ile minicom calıstırılır.

Welcome to minicom 1.75

Press CTRL-A Z for help on special keys

AT S7=45 S0=0 L1 V1 X4 &c1 E1 Q0
OK
atdt08224151111

CTRL-A Z for help | 19200 8N1 | NOR | Minicom 1.75 1996 | VT102 | Offline

Baglandıktan sonra alt+a+q ile cıkılır.
bekletilmeden root olarak pppd -d -detach /dev/cua1 & veya
alias olarak tanımlanan ppp enter bu kadar.
kolay gelsin.
Eger ethernet kartınız varsa
route add default gw gateway_ip komutu girilir.