Re: [LINUX:414] silinen dosya kurtarma, ftp idle

Devrim SERAL (devrim@Tef.Gazi.Edu.TR)
Wed, 26 Aug 1998 15:17:53 +0300 (EEST)

On Wed, 26 Aug 1998, Vak Vak wrote:

> Merhabalar,
>
> Iki sorum var, simdiden tesekkurler...
>
> 1- linux de silinen dosya / dir lari kurtamrk mumkun mu... ?
Selamlar,
Evet mUmkUn ama bazi sorunlar Cikabilir....
Ext2fs-Undeletion Dokumani sizin iCin Cok yararli olabilir.. Yalniz KuCuk
sorunlar mevcut undeletion iCin Oncelikle sistem Silindikten sonra (bUyuk
ihtimalle rm -rf / komutu kullandiniz ) makinanin disklerini bir $ekilde
umount etmeniz gerekiyor diyor FAQ'da . Nedeni basit .. Linux Multi User
multitasking bir OS olduGundan kimin ne zaman neyi sileceGini bilemiyor..
Ayrica silinen dosyalar Uzerine hemen yazilabiliyor!!
O yUzden makinayi bence kapatmaniz Onerilebilir Sonra boot ve rescue
disklerle aCmak en akillicasidir.. Sonra bu DOkUmanda anlatildiGi gibi
kurtarmak mUmkUn..
DOkUmani yazan Aaron Crane Kendi makinasinda %94 kadar ba$ariya
ula$tiGini soyluyor .. Ama ben bunu denemediGim iCin bilmiyorum(Umarim
denememe de ;) )
Bu yUzden Her zaman Backup alin diyorlar Ozellikle Multi User sistemler
iCin..

> 2- Maknidaki FTP baglantilarinin IDLE suresine gore baglantiyi otomatik
> kopartmasi mumkun mu ?
Sanirim ftpd deamonun Oyle bir opsiyonu var..
/etc/inetd.conf iCinde
ftp stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd wu.ftpd -l -i -a
gibi bir satir var..
Oraya a$aGidaki opsiyonlari eklerseniz sorun cOzUlecektir...

-t: ile inactive baGlanti sUresi (Default 15 dk.)
-T: ilede Max BaGlanti Periodu SUresi... (Default 2 saat)