Re: [LINUX:413] silinen dosya kurtarma, ftp idle

Onur Volkan Hatem (volkan@tel-soft.com)
Wed, 26 Aug 1998 14:55:09 +0300 (EET DST)

On Wed, 26 Aug 1998, Vak Vak wrote:

> Merhabalar,
>
> Iki sorum var, simdiden tesekkurler...
>
> 1- linux de silinen dosya / dir lari kurtamrk mumkun mu... ?

Bildigim kadarIyla "HAYIR". Ama, "rm" komutunu baska bir seyle
(dosyalarI silmektense ozel bir dizine tasIyyan bir program/script)
degistirecek olursan problemi (ileriye donuk olarak) cozmus olursun.

> 2- Maknidaki FTP baglantilarinin IDLE suresine gore baglanti kopartmam
> mumkun mu...

Tabii, ama bunu yapabilmek icin ugrasman gerekecek. Benim bildigim
standart bir yol olmadigi icin (bilen varsa ogrenmekten zevk duyacagim):
(Not: disaridan senin ftp daemonuna baglanti yapildigini varsayiyorum)

a) FTP daemon'un kaynak kodunu al ve icine bir timer gom. belli
bir sure idle kaldiginda process kendini oldursun (intihar etsin?)

b)Bir raw socket ac. "x" saniye idle olan ftp baglantilarinin obur
ucundaki tcp portlarina tcp abort mesajini gonder. :)

ozellikle ikincisi hic de temiz bir yontem degil...